کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی دلیگانی در گفتگو با برهان خبر:

برای نایب رییسی بر اساس کار کارشناسی برنامه دارم

3 خرداد 1403 ساعت 19:52

برهان خبر - عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به تصمیم خود برای کاندیدا شدن در انتخابات هیئت رئیسه مجلس آینده گفت: برای نایب رییسی بر اساس کار کارشناسی برنامه دارم.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با بیان اینکه با برنامه دقیق و کارشناسی شده نامزد نایب رییسی در مجلس شده است، گفت: با تنظیم برنامه ای مشروح با سرفصل های متنوع با هدف تحول در اداره مجلس به منظور اصلاح روند قانون گذاری و همچنین ارتقا اثرگذاری نظارت قوه مقننه خودم را برای این خدمت در این سنگر و در معرض انتخاب نمایندگان قرار دادم. 
 
وی با بیان اینکه در برنامه ها حقوق همه مردم ایران و منافع ملی را به عنوان محور فعالیت ها قرار داده ایم گفت: تعامل با دولت بر اساس آنچه قانون اساسی مشخص کرده است و اولویت دادن به تصویب لوایح  بر اساس رهنمود رهبر فرزانه انقلاب  از جمله راهبردهایی است که در نظر گرفته شده است.  
 
عضو کمیسسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت رعایت شأن نمایندگان مجلس گفت: معتقدیم باید بر اساس ماده ۷۲ آیین نامه داخلی مجلس، فضای مناسبی برای آنها در حوزه های انتخابیه به عنوان دفتر مراجعات مردمي فراهم شود تا شأن مردم هم در مراجعه به وکلای شان  مراعات شود. 
 
حاجی دلیگانی با  ضروری دانستن اصلاح آیین نامه  داخلی مجلس گفت: پیشنهاد این است نقش نمایندگان را در اداره مجلس  به معنای واقعی کلمه پر رنگ تر کنیم و هم چنین شرایط اعتراض و انتقاد به نحوه اداره مجلس هم در اختیار نماینده بیشتر از پیش گذاشته شود.  
 
وی افزود: برای نیل به این هدف جلساتی به صورت ماهیانه برای استماع  نقد و پیشنهادات نمایندگان در خصوص اداره مجلس بدون تشریفات برگزار خواهیم کرد تا با بكار بستن آنها بتوانیم مجلس را در سطح تراز انقلاب اسلامی اصلاح کنیم تا مجلس واقعا در راس امور باشد. 
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت هر برنامه ای باید رسیدگی به امور مردم به ویژه ارتقا شرایط معیشت آنها باشد، افزود: برای انجام این مهم با پیشنهاد برخی همکاران برای نایب رییسی نامزد شدم چرا که بعد از تأمل و تفکر، به این نتیجه رسیدم که باید مسئولیت بپذیریم و نگران این بودم که در صورت خالی کردن شانه از مسئولیت، پاسخگوی مردم  و  درگاه الهی خواهم بود و برای همین خودم را در معرض انتخاب نمایندگان قرار دادم. 
 
حاجی دلیگانی افزود: از آنجا که به دلیل تجربه 12 ساله قانون گذاری، نسبت به نقاط ضعف و قوت مجلس شناخت دارم و خودم را دارای توانایی اداره  مطلوب مجلس در جايگاه نایب رییسی می بینم و با توجه رهنمود رهبر انقلاب  برای جلوگیری از خلل و توقف امور کشور، وارد این عرصه شدم.  
 
وی با اشاره به رایزنی با اكثر منتخبین مجلس به صورت تک به تک و همچنین برگزاری نشست و مذاکره با گروه هایی که در زمینه مجلس فعال هستند، گفت: سعی بر این بود که با حضور در همه نشست ها ضمن ارائه  برنامه خود، دیدگاه ها و نقطه نظرات آنها را نيز استماع نماييم. 
 
عضو کمیسسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: افراد و گروهها با هر نگاه و سلیقه ای هر گونه پيشنهادي برای پیشبرد منافع مردم و تعالی اهداف انقلاب اسلامی  بر اساس قانون اساسی و در چارچوب رهنمودهای رهبر انقلاب داشته باشند از مشورت آنها استفاده میکنیم و دست همکاری آنان را به گرمي مي فشاريم . 
 
حاجی دلیگانی سیاسی کاری  و داشتن نگاههای بخشی و منطقه ای  را آسیب زا دانست و افزود: تاكنون وام دار يا نماينده هيچ فرد يا گروهي نبوده و نيستم هرچند گروههای مختلف بدلیل پسندیدن روش ومنش اینجانب دراننتخابات ازاینجانب حمایت کرده و در جلسات و بیان گفتمان هایشان دعوت نموده اند.اما  برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامي از همه گروهها و افراد صاحبنظر براي خدمتگزاري بيشتر به مردم طلب ياري در چارچوب قانون اساسي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري خواهم نمود. 
 
وی تلاش برای توسعه همه جانبه، الویت دادن به مسایل اقتصادی، بهره گیری از تجارب بین المللی با تکیه بر کار کارشناسی داخلی، کلان نگری و خودباوری را از مهمترین مولفه های توسعه کشور دانست و گفت: باید در مجلس دوازدهم با کار جهادی و انقلابی، پاسخگوی اعتماد مردم به کارگزاران نظام باشیم.


کد مطلب: 1958

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/1958/نایب-رییسی-اساس-کار-کارشناسی-برنامه-دارم

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/