کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئولین ارشد در 2 دور انتخابات کجا رای دادند؟/ از رای دادن در ییلاقات مازندران تا بی خبری از رای دادن برخی مقامات در مرحله دوم 

15 تير 1403 ساعت 14:18

برهان خبر - برخی از مقامات ارشد نظام در 2 دور انتخابات ریاست جمهوری در تهران نبودند و در شهرستان رای دادند. در این میان علی لاریجانی در ییلاقات مازندران رای داد. البته از رای دادن برخی مقامات هم از صبح تا الان خبری نیست. 


به گزارش برهان خبر؛ آیت‌الله رئیسی و همراهانش 30 اردیبهشت 1403 در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصل 131 قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات ریاست جمهوری را نهایتاً ظرف مدت 50 روز برگزار کنند. 
 
در همین راستا مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری دور چهاردهم روز جمعه هشتم تیر و با حضور چهار کاندیدا برگزار شد. 

مسعود پزشکیان 10 میلیون و 415 هزار و 991 رای، سعید جلیلی 9 میلیون و 473 هزار و 298 رای، محمدباقر قالیباف سه میلیون و 383 هزار و 340 رای  و مصطفی پورمحمدی 206 هزار و 397 رای کسب کردند و به این ترتیب پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند. 

مرحله دوم این انتخابات از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد و احتمالا تا 12 شب ادامه خواهد داشت. 

اما بررسی محل رای دادن برخی مقامات و مسئولین ارشد نظام در این 2 دوره جالب توجه است. 

-علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی این ایام در تهران نیست. 
وی جمعه گذشته در یکی از روستاهای آمل استان مازندران رای داد. 
امروز جمعه هم  در روستای لوت بخش لاریجان آمل رأی خود را به صندوق انداخت. 

-محمدباقر قالیباف که هفته گذشته در تهران و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رای داد، اما امروز جمعه در مشهد حضور دارد و در حرم مطهر رضوی رای خود را به صندوق انداخت. 
 
-سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که جمعه گذشته در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله مشیریه تهران، رای داد، امروز در ورامین حضور دارد و مسجد جامع قرچک را برای رای دادن انتخاب کرد. 
 
-مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری که جمعه گذشته در شهر ری رأی داد، امروز رای خود را در شهرقدس به صندوق انداخت. 
 
-حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه که جمعه گذشته  در حرم عبدالعظیم حسنی رای داد، امروز هم در تهران و با حضور در مسجد لرزاده، در رای‌گیری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

-آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران حضور دارد. 
وی امروز با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت. 
 
-ظاهرا حسن روحانی رئیس جمهور سابق در هر دو دور انتخابات در تهران رای داد. 
اگر چه محل دقیق رای دادن روحانی در این 2 دور انتخابات مشخص نشد اما آنطور که در خبرها اعلام شد وی در هر دو دور انتخابات با حضور در یکی از مدارس منطقه یک تهران، رأی خود را در به صندوق انداخت. 
 
-محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا جمعه گذشته در تهران و در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت اما امروز تا لحظه مخابره این خبر، خبری از رای دادن وی در رسانه ها منتشر نشده است. 
 
-غلامعلی حداد عادل جمعه گذشته در تهران و در مسجد لرزاده رای داد اما امروز تا لحظه مخابره این خبر، خبری از رای دادن وی در رسانه ها منتشر نشده است. 
 
-علی اکبر ناطق نوری هم در جمعه گذشته و هم امروز در تهران و در حسینیه ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.


کد مطلب: 2949

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/2949/مسئولین-ارشد-2-دور-انتخابات-کجا-رای-دادند-دادن-ییلاقات-مازندران-بی-خبری-برخی-مقامات-مرحله-دوم

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/