کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی برهان خبر؛ 

آخرین گمانه زنی ها برای کابینه چهاردهم/نماینده ای که وزیر می شود و وزیر سابقی که بر می گردد 

30 تير 1403 ساعت 16:29

برهان خبر - آخرین گمانه زنی ها برای کابینه چهاردهم حکایت از این دارد که نماینده فعلی بستان آباد برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح است و همچنین رضا رحمانی وزیر اسبق صمت برای تصدی این وزارتخانه از گزینه های جدی است. 


به گزارش خبرنگار برهان خبر در محافل سیاسی زمزمه هایی در خصوص اعضای کابینه چهاردهم شنیده می شود که در این بین نام یک نماینده مجلس برای وزارتخانه دیده می شود و همچنین وزیر اسبق صمت گزینه مطرح برای تصدی این وزارتخانه در دولت چهاردهم است. 
 
خبرنگار برهان خبر امروز شنبه شنید که غلامرضا نوری قزلجه نماینده فعلی بستان آباد یکی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی است و کارگروه تعیین وزیر این وزارتخانه بر نام وی به جمع بندی نهایی رسیده است. 

همچنین رضا رحمانی وزیر اسبق صمت از جمله افرادی است که در دولت آینده حضور خواهد داشت و برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی می شود. 
 
همچنین در لیست کارگروه های تخصصی نام افرادی چون یونس الستی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سعید محمد برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی برای وزارت اطلاعات، عباس عراقچی برای وزارت خارجه، محمد قائم پنا برای وزارت بهداشت، محسن اسماعیلی برای وزارت دادگستری و حجت الاسلام سید محمود علوی برای وزارت کشور وجود دارد. 

در روز جمعه 15 تیرمسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار در رقابت با سعید جلیلی کرسی ریاست جمهوری ایران را برای دوره‌ای چهار ساله از آن خود کند. 

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف در روز سه شنبه نهم مرداد، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آنها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود. 

برای انتخاب کابینه دولت با دستور پزشکیان، شورای راهبری تشکیل شد. پس از آن پنچ کارگروه سیاسی، اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای ارکان مختلف کابینه از اقلیت دینی و مذهبی، نخبگان دانشگاهی و تخصصی غیردانشگاهی، نمایندگان تشکل‌های تخصصی نظام‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگان بخش خصوصی، وزرای ادوار، نمایندگان جبهه اصلاحات و اعضای ستاد مرکزی و استان‌ها تشکیل شد. کارگروه‌ها که از بیش از ۴۵۰ نفر تشکیل شده‌اند. 

این کارگروهها برای معرفی هر عضو از کابینه باید به ترتیب اولویت سه تا پنچ نامزد را برای وزارتخانه‌ها معرفی کنند.


کد مطلب: 3262

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/3262/آخرین-گمانه-زنی-کابینه-چهاردهم-نماینده-وزیر-می-شود-سابقی-گردد

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/