کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام ذاکر در گفتگو با برهان خبر: 

کارگروه بررسی داوطلبین تصدی وزارت صمت نباید دچار خطا شود 

3 مرداد 1403 ساعت 13:26

برهان خبر - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کارگروه بررسی صلاحیت داوطلبین تصدی وزارت صمت باید شاخص را رعایت کند و دچار خطا نشود. 


حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان با اشاره به لیست احتمالی گزینه‌های وزارت صمت که از سوی اعضای کارگروه وزارت صمت به دکتر مسعود پزشکیان ارائه و شش نفر به وی معرفی شدند، گفت: ما مطمئنیم که دکتر پزشکیان بعنوان رئیس جمهور در معرفی کابینه چند ویژگی مهم را لحاظ خواهد کرد و خودشان در این زمینه اهتمام خواهد داشت. 
 
وی افزود: تخصص، تعهد، کارشناس بودن، کارآمد بودن، انقلابی بودن، اعتقاد به نظام و خدمت به مردم از جمله ویژگیهایی است که رئیس جمهور به آن توجه خواهد داشت. 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اسامی مطرح شده در رسانه ها بعنوان خروجی کارگروههای تعیین وزرا از جمله کارگروه تعیین وزیر صمت، گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم که در خصوص کارگروه ها و کمیته های تشکیل شده برای تعیین گزینه های وزرا و مدیران دولت چهاردهم نظارت دقیقی داشته باشد تا خروجی این کمیته ها در راستای منافع ملی و مردم باشد. 
 
 
حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: مجلس به وظیفه قانونی خود در قبال وزرای پیشنهادی عمل خواهد کرد و به وزرایی که ویژگیهای مدنظر بخصوص تخصص و تعهد لازم را داشته باشند، رای می دهد. 
 
وی تصریح کرد: وزیر صمت باید فردی باشد که در امور صنعت، معدن و تجارت هم دانش و علم کافی داشته باشد و هم تجربه کافی. 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صمت باید کسی باشد که تخصص لازم داشته باشد و در وزارتخانه و مباحث مرتبط با آن کار کرده باشد و وفادار به نظام و انقلاب باشد. همچنین گره های صنعت و تجارت را بشناسد.  
 
حجت الاسلام ذاکر گفت: اگر چنین فردی بعنوان وزیر صمت به مجلس معرفی شود ما قطعا از چنین وزیر معرفی شده حمایت خواهیم کرد.

لیست احتمالی گزینه‌های وزارت صمت  در شرایطی نهایی و به شورای راهبری دکتر پزشکیان ارسال شد که نشان از عدم بررسی کامل و بی دقتی اعضای کارگروه وزارت صمت دارد‌. 

لیست نهایی از بین بیش از ۶۵ رزومه ارسالی به کمیته، انتخاب شد که در مرحله نخست به ۱۳ نفر کاهش یافت و در نهایت با 6 گزینه جمع بندی گردید.  

در این لیست افراد زیر حائز بیشترین آراء شده‌ و شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه دارند: 
 حسین اعلایی 
 حسین سلاح‌ورزی 
حسین ابویی مهریزی 
مسعود سمیعی‌نژاد 
 ولی الله افخمی 
خداداد غریب پور

این اسامی مورد اقبال نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون صنایع و معادن مجلس  قرار نگرفته است.


کد مطلب: 3356

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/3356/کارگروه-بررسی-داوطلبین-تصدی-وزارت-صمت-نباید-دچار-خطا-شود

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/