کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سرگیری جلسات مجلس بعد از 25 روز تعطیلی/انتخابات و استعفاء در دستور کار

24 شهريور 1403 ساعت 11:52

برهان خبر -نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ صبح فردا بعد از 25 روز تعطیلی، در صحن مجلس گردهم می آیند که انتخاب یک عضو رئیسه و نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها و بررسی یک استعفاء را در دستور کار دارند. 


به گزارش خبرنگار برهان خبر، مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه 31 مرداد بعد از رای اعتماد به کابینه پزشکیان، تعطیل شد و تا امروز جلسه نداشت. 
جلسات علنی مجلس از صبح فردا یکشنبه آغاز می شود. 

نمایندگان همچنین سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه دارند. 

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد و عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم و ناظر مجلس بود که از سوی مسعود پزشکیان به ‌عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد و توانست اعتماد نمایندگان مجلس را به خود جلب کند. 

رای اعتماد مجلس به وی به معنای پذیرش استعفای وی از سمت نمایندگی مجلس هم تلقی شد. بنابراین انتخاب یک عضو هیئت رئیسه مجلس باید این هفته در صحن مجلس انجام شود. 

از طرف دیگر در ششم شهریور عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم با حکم رئیس‌جمهور به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شد. 

این انتصاب مستلزم پذیرش استعفای نماینده مذکور از سمت نمایندگی است. 

اگر چه در دستور کار این هفته صحن مجلس، موضوع استعفای این نماینده ذکر نشده اما طبق قانون تا زمانی که استعفای وی در صحن مجلس پذیرفته نشود، نمی تواند در سمت معاون رئیس‌جمهور فعالیت کند. بنابراین استعفای این نماینده باید در صحن مجلس بررسی شود. 

همچنین انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شورا هم در دستور این هفته مجلس است که مجلس باید از میان داوطلبان، نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها را انتخاب کند.


کد مطلب: 4602

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/4602/سرگیری-جلسات-مجلس-بعد-25-روز-تعطیلی-انتخابات-استعفاء-دستور-کار

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/