کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«تاثیر معدل در کنکور» اصلاح می‌شود اما لغو نمی‌شود

15 مهر 1403 ساعت 15:27

برهان خبر - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان از مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور راضی هستند گفت: این مصوبه تغییر نخواهد کرد اما اصلاحات آن در دستور کار شوراست.


به گزارش برهان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع خبرنگاران در مراسم استقبال از نومعلمان درباره نارضایتی دانش‌آموزان نسبت به تاثیر امتحانات نهایی در کنکور، گفت: ما درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحقیق میدانی انجام داده‌ایم و بسیاری از دانش‌آموزان از موضوع راضی هستند و در سفری که دیروز نیشابور و مشهد بودم بسیاری از دانش‌آموزان خواستار این شدند که این مصوبه شورا را تغییر ندهید زیرا تازه با کتاب‌ و معلمان ارتباط برقرار کردیم.

وی با بیان اینکه آزمون نهایی و مصوبه شورا نیازمند اصلاح است افزود: تحقیق میدانی از خانواده‌ها در حال انجام است؛ مرکز پژوهش‌های مجلس، جهاد دانشگاهی تحقیقی انجام داده و با کمک آموزش و پرورش برای خانواده‌ها نیز تحقیقی انجام می‌شود تا مجموع آراء و نظرات را ببینیم و اگر لازم است اصلاحیه انجام دهیم؛ به هر حال در عین اینکه تعلیم و تربیت کشور باید رشد کند، نباید فشار بیش از حد هم به دانش‌آموزان وارد کنیم.

خسروپناه با بیان اینکه این‌ها بچه‌های ما هستند و قرار است رشد علمی کنند و با یک روش اعتدالی پیش بروند ادامه داد: اصلاحاتی قرار است در دستور جلسه شورا باشد و حدود یک ماه دیگر در شورا این بحث را مطرح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود ادامه داد: این قطعی است و هیچ تغییری نمی‌کند، فقط در بعضی پایه‌ها اصلاحاتی صورت می‌گیرد اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند و اعضاء باید رای دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصوبه از شورا است و فقط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند مصوبه را تغییر دهند گفت: در بحث اجرا، باید مشکلات اجرا را حل کنیم. سال دوم که مصوبه اجرا شد مشکلات از سال اول کمتر شد و سال سوم بهتر خواهد شد.

خسروپناه گفت: با امکانات و فناوری‌های پیشرفته که سازمان سنجش خریداری کرده، بسیار به آموزش و پرورش در اجرایی کردن دقیق‌تر کمک می‌کند.

خسروپناه در پاسخ به سوال مبنی بر نارضایتی المپیادی‌ها از تاثیر معدل در کنکور اظهار کرد: این امر یکی از دغدغه‌های به جای این افراد است و من خودم جلسه متعددی با المپیادی‌ها داشتم و نظرات آنها را شنیدیم‌؛ مجموع نظرات را جمع کرده‌ایم؛ الان نمی‌توانم بگویم به چه جمع بندی مدبرانه‌ای رسیدیم ولی قطعا در اصلاح مصوبه، المپیادی‌ها را در نظر می‌گیریم.

وی درباره موضوع ترمیم نمره که چرا یکبار برگزار می‌شود؟ گفت: این موضوع بستگی به وزارت اموزش و پرورش دارد؛ هر مصوبه‌ای در این باب داشته باشیم یک باری بر آموزش و پرورش اضافه کردیم. به هر حال وزارت آموزش و پرورش مرجع تشخیص کارشناسی ما هست، تصمیم‌های ما چه قبل و چه بعدها حتما با نظارت و نظر کارشناسانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش است.

خسرو پناه درباره مصوبات شورا درباره دانشگاه فرهنگیان افزود: هیأت مرکزی جذب مستقل برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم تا با سرعت و تسهیل‌گری بیشتری انجام شود، به هر حال فرایند جذب در وزارت علوم و وزارت بهداشت کار سنگینی است، شبیه مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد داشته، برای دانشگاه فرهنگیان داریم. استفاده از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان رشته‌هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر است نیز  مصوبه‌ای داشتیم البته دو سه ترمی که بگذرانند از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت و دوره های تربیت معلم بگذرانند، جذب می‌شوند.


کد مطلب: 5226

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5226/تاثیر-معدل-کنکور-اصلاح-می-شود-اما-لغو-نمی-شود

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/