کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پورکبگانی: توان بازدارندگی مهم‌ترین مولفه قدرت ایران خواهد بود

22 مهر 1403 ساعت 21:11

برهان خبر - عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره توجه خود را بر اقدامات پدافندی قرار داده است، اما اگر شاهد هجوم دشمنان به خاک عزیز کشورمان باشیم، قطعا نگاه ما به سوی آفند خواهد رفت و این توان در نیروهای نظامی کشور ما وجود دارد.


به گزارش برهان خبر، جعفر پورکبگانی نماینده مردم بندر دیلم، بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم افزایش قدرت بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان اظهار کرد:‌ بعد از جنگ جهانی دوم که در آن متفقین به پیروزی رسیدند و هیتلر شکست خورد، جامعه بین الملل تشکیل شد. البته به صراحت می‌گویم جنایاتی که امروز نتانیاهو در رژیم صهیونیستی درحال انجام است، از جنایات هیتلر چندین برابر بدتر است. 

وی ادامه داد:‌ متاسفانه امروز شاهد جهت گیری و واکنشی از سوی دانشجویان و اساتید رشته حقوق بین الملل در سراسر جهان نیستیم؛ چرا که مهم‌ترین اثربخشی این رشته جلوگیری از جنایات جنگی به نفع بشریت و جامعه جهانی است، اما پس از جنایات بی حد و مرز اسرائیل در سال های اخیر مردم جهان به تازگی متوجه این موضوع شده اند که آرمان‌ها و شعارهای غرب، دروغی بیش نیست.

پورکبگانی تاکید کرد:‌ اما واقعیتی که وجود دارد این است که اگر امروز قوی نباشیم قطعا با توجه به اقدامات دشمن از بین خواهیم رفت. قوی بودن به معنای توان بازدارندگی و قدرت دفاع از خود خواهد بود؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران همواره توجه خود را بر اقدامات پدافندی قرار داده است، اما اگر شاهد هجوم دشمنان به خاک عزیز کشورمان باشیم، قطعا نگاه ما به آفند خواهد رفت و این توان در نیروهای نظامی کشور ما وجود دارد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: قطعا تجارب جنگی کشورمان در سال ۶۰ باعث پیشرفتمان در موضوع آفند و پدافند شده است.


کد مطلب: 5446

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5446/پورکبگانی-توان-بازدارندگی-مهم-ترین-مولفه-قدرت-ایران-خواهد

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/