کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین در اقیانوس آرام

23 مهر 1403 ساعت 15:43

برهان خبر - کشتی‌های جنگی روسیه و چین در چارچوب مانورهای دریایی خود در مناطق شمال غربی اقیانوس آرام، هنگام گشت زنی مشترک در منطقه به جستجو و تعقیب زیردریایی‌های دشمن فرضی پرداخته و با شلیک موشک و بمب آنها را منهدم کردند.


به گزارش برهان خبر به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه صبح امروز، دوشنبه، اعلام کرد که کشتی‌های ناوگان دریایی فدراسیون روسیه و نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چی در چارچوب رزمایش‌های دفاع ضدزیردریایی و ضدهوایی در بخش شمال غربی آبهای اقیانوس آرام به تمرینات نظامی مشترک خود و انجام شلیک‌های عملیاتی پرداختند. 

این رزمایش‌ مشترک دریایی در حالی برگزار می‌شود که کشتی‌های نظامی روسیه و چین در  منطقه آسیا-اقیانوسیه در حال انجام گشت‌زنی هستند. این مانور تحت عنوان "بی‌بو/تعامل-2024" در حال برگزاری است.

در این گزارش آمده است که کشتی‌های شرکت کننده در این مانور به جستجو و تعقیب زیردریایی‌های دشمن فرضی پرداخته و با استفاده از سامانه‌های بمب‌افکن موشکی RBU-6000 اهداف خود را هدف قرار داده و منهدم کردند. در مرحله بعدی این رزمایش، خدمه کشتی‌ها به مقابله با حملات هوایی دشمن فرضی پرداخته و با سامانه موشکی ضدهوایی "کینجال" به اهداف در حال نزدیک شدن شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های نظامی روسیه و چین همچنین از سیستم‌های ایجاد اختلال "پسیو" - سیستم‌هایی به منظور ایجاد اختلال در سیگنال‌های راداری یا موشکی دشمن، برای فرار از حملات موشکی دشمن استفاده کردند. در این گشت‌زنی مشترک کشتی‌های بزرگ ضدزیردریایی "آدمیرال پانتلیف" و "آدمیرال تریبوتس" ناوگان دریایی روسیه شرکت داشته و نیروی دریایی چین نیز با ناوشکن‌های "سینینگ" و "وسی"، ناوچه "لین یی" و کشتی پشتیبانی "تایهو" در این رزمایش حضور دارند.

گروه کشتی‌های روسیه و چین در جریان گشت‌زنی مشترک در شمال غربی اقیانوس آرام، همچنین مانورهایی را برای دفاع فعال ضد زیردریایی و آرایش ناوگان دریایی انجام دادند.


کد مطلب: 5465

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5465/رزمایش-مشترک-دریایی-روسیه-چین-اقیانوس-آرام

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/