کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات عضو کمیسیون فرهنگی درباره طرح جدید «نظام‌ حکمرانی فضای مجازی»

1 آبان 1403 ساعت 12:05

برهان خبر - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نظام حکمرانی فضای مجازی زیر ساخت‌های استفاده از فرصت های بی نظیر این فضا را ایجاد خواهد کرد لذا نمایندگان مجلس با این دید پیش نویس طرحی را تدوین و درحال طی کردن مراحل قانونی آن هستند.


به گزارش برهان خبر، حجت ‌الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری درباره طرح نظام حکمرانی فضای مجازی و برخی اظهار نگرانی ها از این طرح عنوان کرد: فضای مجازی یک ظرفیت است و نباید به چشم یک تهدید به آن نگاه کرد. در حقیقت فرصت های این فضا در موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیشتر از تهدیدات آن است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی استفاده از فرصت های فضای مجازی نیازمند راهکارهای مناسب قانونی است. بنابراین نظام حکمرانی فضای مجازی به معنای مچ گیری کاربران این فضا و محدودکننده فعالیت آنان نیست. در حقیقت نظام بخشی حکمرانی فضای مجازی زیر ساخت های استفاده از فرصت های بی نظیر این فضا را ایجاد خواهد کرد لذا نمایندگان مجلس با این دید پیش نویس طرحی را تدوین و درحال طی کردن مراحل قانونی آن هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: چند کمیته فرعی ذیل کمیسیون فرهنگی مجلس درحال فعالیت هستند و طرح نظام بخشی حکمرانی فضای مجازی در یکی از این کمیته ها در مرحله پیش نویس قرار دارد.

 در روزهای اخیر خبر پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس به ریاست «حمید رسایی» منتشر شده بود.


کد مطلب: 5700

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5700/توضیحات-عضو-کمیسیون-فرهنگی-درباره-طرح-جدید-نظام-حکمرانی-فضای-مجازی

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/