کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناشران و مطبوعات، معاف از مالیات ماندند

1 آبان 1403 ساعت 14:57

برهان خبر - در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ جزییات معافیت‌های مالیاتی منتشر شده که براساس آن فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.


به گزارش برهان خبر، مسعود پزشکیان - رئیس جمهوری - امروز بخش اول لایحه بودجه سال آینده (۱۴۰۴) را تقدیم مجلس کرد. این لایحه، دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است و مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند که امروز بخش اول آن به مجلس ارائه شد.

براساس بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴، در حوزه معافیت‌های مالیاتی، فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط و مؤسسات رسانه‌ای حسب مورد دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از معافیت مندرج در بند «ل» ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار خواهند بود.


کد مطلب: 5709

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5709/ناشران-مطبوعات-معاف-مالیات-ماندند

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/