کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز نگرانی شدید مصر نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران

5 آبان 1403 ساعت 16:15

برهان خبر- وزارت خارجه مصر نسبت به تجاوز امروز رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز نگرانی شدید کرد.


به گزارش برهان خبر، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با نگرانی شدیدی تحولات مربوط به تشدید تنش خطرناک در خاورمیانه را دنبال می‌کنیم که آخرین آن حمله صبح امروز اسرائیل به ایران بود. ما تمام اقداماتی را که امنیت و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد و منجر به شعله ور شدن اوضاع شکننده در منطقه و دامن زدن به وضعیت تنش و تشدید درگیری می‌شود محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما هشدار می‌دهیم که خطرات تشدید تنش کنونی ممکن است به عمد یا در نتیجه محاسبات اشتباه منطقه را به سمت رویارویی خطرناکی بکشاند که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

مصر تاکید کرد: ما بر موضع خود درباره دستیابی سریع به آتش‌بس در نوار غزه در چارچوب معامله تبادل اسرا به عنوان تنها راه برای کاهش شدت تنش و مبنایی برای برقراری آرامش در این شرایط بحرانی در منطقه تأکید می‌کنیم. همچنین بر آتش‌بس فوری در لبنان و لزوم احترام به حاکمیت لبنان تأکید داریم.

مصر بر لزوم احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و منشور ملل متحد، عدم تجاوز به حاکمیت دولت‌ها و احترام به وحدت و تمامیت ارضی آنها تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزگری‌های خود در منطقه، بامداد شنبه سعی داشت پایگاه‌هایی نظامی در استان تهران را هدف قرار دهد که شکست خورد.

در بیانیه قرارگاه پدافند هوایی ایران آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسؤولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.
 


کد مطلب: 5828

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5828/ابراز-نگرانی-شدید-مصر-نسبت-تجاوز-رژیم-صهیونیستی-علیه-ایران

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/