کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیروزی حزب حاکم گرجستان در انتخابات پارلمانی

6 آبان 1403 ساعت 11:43

برهان خبر - کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان از پیروزی حزب حاکم این کشور در انتخابات پارلمانی خبر داد و حزب مخالف علاوه بر آنکه این پیروزی را نپذیرفته، ادعا می‌کند که «تقلب» در انتخابات رخ داده است.


به گزارش برهان خبر، انتخابات پارلمان گرجستان روز شنبه میان حزب حاکم «رویای گرجستانی» و حزب اپوزیسیون «اتحاد - جنبش ملی» در این کشور برگزار شد و مردم برای انتخاب مسیر آتی کشورشان پای صندوق‌های رای رفتند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان گزارش داد: «با شمارش تقریبا ۹۹ درصد آرا، حزب حاکم رویای گرجستانی ۵۴.۲ درصد آرا را به دست آورد. البته تمام برگه‌های کاغذی و آرای صادر شده توسط گرجستانی‌های مقیم خارج از کشور هنوز شمارش نشده است.»

به گفته این کمیسیون، با شمارش داده‌های ۳۰۸۵ مرکز رای‌گیری یا حدود ۹۹ درصد آرا، حزب «رویای گرجستانی» بیش از یک میلیون رای یا به عبارتی ۵۴.۲ درصد رای را دریافت کرده است.

در کل احزاب مخالف حدود ۳۷ درصد رای کسب کردند که از میان حزب‌ها و ائتلاف آنها، حزب «اتحاد - جنبش ملی» که از یک مسیر اروپایی برای گرجستان دفاع می‌کند، حدود ۱۰ درصد از این رقم کل را شامل می‌شود.


کد مطلب: 5841

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/5841/پیروزی-حزب-حاکم-گرجستان-انتخابات-پارلمانی

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/