کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاریس به گرد لندن نرسید

افسوس که بهترین نشدیم

23 مرداد 1403 ساعت 10:24

محمد ذوقی- تلاش‌های صورت گرفته منجر شد ایران در المپیک پاریس نسبت به المپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود تعداد کمتر ورزشکاران ۶ پله صعود کند. از ۱۲ مدال به دست آمده سهم تکواندو ۴ مدال بود؛ یک طلا، دو نقره و یک برنز.


به گزارش برهان خبر، در المپیک پاریس سهم بانوان از کاروان ۴۰ نفره ۱۱ نفر و در المپیک ۲۰۲۰ سهم بانوان از کاروان ۶۶ نفره ۹ نفر بود.
بررسی عملکرد کاروان ایران در پنج دوره گذشته نشان می‌دهد با وجود کسب ۱۲ مدال در این دوره همچنان المپیک ۲۰۱۲ لندن بهترین دوره المپیکی ایران است، هر چند که کسب سه مدال طلا، شش نقره و سه برنز و ثبت بهترین نتیجه ورزش بانوان در این رویداد، خاطره خوشی از پاریس ۲۰۲۴ بر جای گذاشت.

 رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس سر انجام به پایان رسید و کاروان تیم ملی ایران با کسب سه مدال طلا، شش مدال نقره و سه مدال برنز در جایگاه بیست و یکم جدول قرار گرفت و نسبت به دوره قبل آمار بهتری را از خود به جا گذاشت.

کشور چین با ۳۹ مدال طلا، ۲۷ مدال نقره و ۲۴ مدال برنز در جایگاه نخست جدول مسابقات ایستاد و آمریکا نیز با کسب ۳۸ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۴۳ مدال برنز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
ژاپن به عنوان تیم سوم این رقابت‌ها با ۱۹ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز به کار خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

در این دور از رقابت‌ها آمریکا با کسب ۳۹ مدال طلا، ۴۱ مدال نقره و ۳۳ مدال برنز در جایگاه نخست جدول ایستاد و چین نیز با ۳۸ مدال طلا، ۳۲ مدال نقره و ۱۹ مدال برنز در جایگاه دوم حضور پیدا کرد.
ژاپن نیز با کسب ۲۷ مدال طلا، ۱۴ مدال نقره و ۱۷ مدال برنز و در مجموع با ۵۸ مدال به عنوان تیم سوم در جدول مسابقات قرار گرفت و این در حالی است که کاروان ایران با ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز و در مجموع یا هفت مدال در جایگاه بیست و هفتم جدول حضور پیدا کرد.

المپیک ۲۰۱۶ برزیل

در این دوره از مسابقات آمریکا با ۴۶ مدال طلا، ۳۸ مدال نقره و ۳۷ مدال برنز و در مجموع با ۱۲۱ مدال در جایگاه نخست جدول حضور پیدا کرد و بریتانیا نیز با ۲۷ مدال طلا، ۲۳ مدال نقره و ۱۷ مدال برنز و در مجموع ۶۷ مدال جایگاه دوم جدول را از آن خود کرد.
چین نیز با ۲۶ مدال طلا، ۱۸ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز و در مجموع با ۷۰ مدال به عنوان تیم سوم به کار خود در این تورنمنت پایان داد و کاروان ایران نیز با سه مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز در مجموع با هشت مدال جایگاه بیست و چهارم جدول را به خود اختصاص داد.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

بهترین عملکرد کاروان ایران در ادوار المپیک به این دوره بر می‌گردد چراکه کاروان ایران با هفت مدال طلا، پنج مدال نقره و یک مدال برنز در نهایت در جایگاه ۱۲ جدول قرار گرفت
در این دوره آمریکا با کسب ۴۶ مدال طلا، ۲۸ مدال نقره و ۳۰ مدال برنز و در مجموع با ۱۰۴ مدال در جایگاه اول جدول مسابقات ایستاد و چین نیز با ۳۸ مدال طلا، ۳۱ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز و در مجموع با ۹۱ مدال در جایگاه دوم جدول حضور پیدا کرد
بریتانیا نیز با ۲۹ مدال طلا، ۱۷ مدال نقره و ۱۹ مدال برنز و در مجموع با ۶۵ مدال عنوان تیم سوم این تورنمنت را از آن خود کرد.

المپیک ۲۰۰۸ پکن

در این دوره از رقابت‌ها کشور چین با کسب ۵۱ مدال طلا، ۲۱ مدال نقره و ۱۸ مدال برنز و در مجموع با ۱۰۰ مدال در جایگاه نخست جدول مسابقات ایستاد و آمریکا نیز با کسب ۴۰ مدال طلا، ۳۸ مدال نقره و ۳۶ مدال برنز در مجموع با ۱۱۴ مدال در جایگاه دوم جدول حضور پیدا کرد.
روسیه نیز با ۲۳ مدال طلا، ۲۱ مدال نقره و ۲۸ مدال برنز و در مجموع با ۷۲ مدال در جایگاه سوم ایستاد و ایران نیز با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز به کار خود در این دوره پایان داد.

المپیک ۲۰۰۴

کاروان ایران در این دوره از رقابت‌ها با دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز و در مجموع با شش مدال و حضور در جایگاه بیست و چهارم به کار خود پایان داد.
آمریکا با کسب ۳۵ مدال طلا، ۳۹ مدال نقره و ۲۷ مدال برنز و در مجموع با ۱۰۱ مدال در جایگاه نخست جدول ایستاد و چین نیز با کسب ۳۲ مدال طلا، ۱۷ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز و در مجموع با ۶۳ مدال در رده دوم جدول حضور پیدا کرد؛ روسیه نیز با ۲۸ مدال طلا، ۲۷ مدال نقره و ۳۸ مدال برنز در مجموع با ۹۳ مدال در رده سوم قرار گرفت.

در هر صورت اینکه بعد از ۱۶ روز مبارزه در رشته‌های مختلف، کاروان ایران با ۱۲ مدال به کار خود در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پایان داد. ۱۲ مدالی که ارزشمند است اما نتوانست عنوان «بهترین عملکرد» را به کاروان اعزامی به پاریس اختصاص دهد. این عنوان همچنان در اختیار کاروان اعزامی به المپیک لندن است که ۱۳ مدال شامل ۷ طلا، ۵ نقره و یک برنز برای ورزش ایران به ارمغان آورد.
 


کد مطلب: 3831

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//note/3831/افسوس-بهترین-نشدیم

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/