کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحول گرایی در تیم ملی با اعتماد به جوانها؛

پوست اندازی و تحول گرایی را فراموش نکنیم

18 شهريور 1403 ساعت 14:29

محمد ذوقی- اسامی جدید تیم ملی و اعتماد به جوانها را باید ستود.البته جای یکی دو بازیکن تاثیر گذار خالی است و باید با  کدخدامنشی این موضوع را رفع و رجوع کرد.


به گزارش برهان خبر، تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی راهی سخت پیش رو دارد.
کنار گذاشتن چند مهره پا به سن گذاشته و رویکرد تازه به جوانگرایی مستلزم زمان است.این تحول گرایی و دوره گذار به صبوری و اعتماد به جوانها نیاز دارد.
درتیم ملی بعد از مدتهانفراتی چون حاج صفی،انصاری فرد،رضاییان و وحید امیری جای خود را به جوانترها دادند. حضور محمد قربانی،حزباوی، آقایی پور،صیاد منش،آریا یوسفی و...اقدام خوبی است و باید مورد حمایت قرار گیرد. معلوم نیست چرا در این مرحله حسین نژاد که در لیگ روسیه توپ‌می زند به اردو دعوت نشد؟
یا چرا در مرکز زمین و پست هافبک میانی کسی برای ورود احمد نوراللهی پادرمیانی نمی کند؟
قلعه نویی هنوز به حضور او رضایت نداده،اما به نظر می رسد برای بازیهای مهم و حساس تیم ملی نیاز به حضور داریم.
بازی نخست تیم ملی برابر قرقیزستان باید در اصفهان ودر ورزشگاه فولاد شهر برگزار شود. آماده نبودن ورزشگاه آزادی و تختی و عدم همکاری دیگر استانها برای انجام بازی در آنجا را باید از وجود مشکلات اجرایی و سخت افزاری در فوتبال قلمداد کرد.
تیم ملی را باید در میدان عمل حمایت کرد و برای تقویت آن باید با تمام وجود تلاش نمود. بروز حواشی بسیار در فوتبال و بی توجهی به تدارک و همراهی ملی پوشان خسارت بار است و در کوتاه مدت تضعیف تیم ملی را به همراه خواهد داشت.
در بحث تدارک ناقص و عدم همراهی درست  از تیم امید بارها لطمه دیده ایم و بیش از نیم قرن از حضور در المپیک محروم شده ایم.
این موضوع نباید در تیم ملی بزرگسالان تکرار  شود.
تیم ملی بازی سختی با امارات را در پیش دارد. اماراتی ها تحولی در فوتبال باشگاهی و تیم ملی بوجود آورده اند. ژاپن،کره جنوبی،عربستان و استرالیا  و حتی ازبکستان که رقبای اصلی ما هستند،به لحاظ تشکیلاتی از ما فاصله گرفته اند و ما از آنها عقب مانده ایم. قطر ،عراق و‌چین  هم در فوتبال سرمایه گذاری هنگفتی داشته و دارای ظرفیت بالایی هستند.
. دراین گیر ودار باید بپذیریم فوتبال باشگاهی ما نزول فاحشی داشته و در مسیر تقویت تیم‌ملی قرار نگرفته است
باشگاههای ما جوانگرایی ، پوست اندازی و تحول گرایی را فراموش کرده اند.
این نقیصه جدی در نظام باشگاهداری قطعا به تیم ملی ضربه خواهد زد.
بزودی نفراتی پا به سن گذاشته از جمله شجاع خلیل زاده،قدوس،کنعانی  و...باید جای خود را به نفرات جوان بسپارند. اگر باشگاهها پدیده ها و‌جوانهای مستعدی را شناسایی نکنند و به تیم ملی تزریق نکنند چگونه می توان در جایگزینی نفرات بدرستی عمل کرد؟
تیم ما ۱۵ ابتدا به دیدار قزقیزها می رود و ۲۰ شهریور با امارات در زمین حریف بازی خواهد داشت.
نتایج این دودیدار نخست برای صعود بسیار حیاتی است. به ویژه پیکار با امارات که هوای گرم و شرجی هوا کار را برای ملی پوشان سخت خواهد کرد.
آمادگی طارمی ،آزمون، و قایدی در دیدارهای گذشته نقطه قوت تیم ملی در فاز تهاجمی است،اما در فاز دفاعی هنوز مشکلاتی داریم و به هماهنگی مدافعان باید توجه کنیم.
 


کد مطلب: 4441

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//note/4441/پوست-اندازی-تحول-گرایی-فراموش-نکنیم

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/