کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افکار عمومی را ملعبه تفکرات سازمانی قرار ندهیم

در روابط عمومی باشگاه سایپا چه می گذرد؟

30 شهريور 1403 ساعت 13:04

یاسمن حسین نژاد- یکی از مهمترین شرح وظایف روابط عمومی اعتماد سازی است. روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. 


به گزارش برهان خبر، در بسیاری از سازمانها ازجمله باشگاه سایپا، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات باشگاه شده و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه می پردازد. 
کارشناسان ارتباطات معتقدند، با تبلیغات یک سویه و برجسته کردن آنها مشکل یک سازمان حل شدنی نیست.
ابتدا باید به اصحاب روابط عمومی یادآور شد، بعداز هر رویدادی خوب یا بد ، خبر آن در کانالهای مختلف جهت تنویر افکار عمومی  قرار  گیرد. و مخاطبان خبری  با توجه به تنوع وتعدد فضای مجازی، پارادوکس های خبری هر سازمان را در طول برگزاری چند رویداد تشخیص می دهند. و آنوقت تصمیم می گیرند، کدام منبع خبری که سبب اقناع آنان می شود را دنبال کنند.
اخیر طی یک سیاست از پیش تعیین شده، تمام رویدادهایی که حامل پیروزی و یا تساوی در مسابقات بوده از سوی کانال خبری باشگاه سایپا منعکس، و برعکس آندسته از رویدادهایی  که منتهی به شکست شده در کانال خبری شان وایرال نمی شود.
در نزد افکار عمومی سوالی طرح می شود که آیا خبرهای شکست، ارزش خبری ندارند یا اینکه با اهداف دیگری اینکار صورت می گیرد؟ 
تمام سایت و یا کانالها آنوقت دارای ارزش خبری در میان عامه مردم پیدا می کنند  که همه نوع اخبار  بدون واهمه پخش شود.
در طول مسابقات  هفته های اخیر  روابط عمومی باشگاه ،ناکامی های تیم نوجوانان سایپا را در آوان مسابقات رسانه ای نکرده که شایسته بود همانند سایر خبرهای دیگر، مانند دیدارهای تدارکاتی تیم بزرگسالان و پیروزی و تساوی سایر تیم های باشگاه  کار می شد.
در پاسخ به داده های فوق، باید اشاره کرد، روابط عمومی، 
بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و عملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده، که از طریق آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی که با آنها سر و کار دارند را با اعتماد متقابل به دست آورند.
روابط عمومی اعتبار همه  ارگانها است، و برای ارزش بخشیدن به آن جایگاه ضروری است با مخاطبان رو راست و صریح باشند و افکار عمومی را ملعبه تفکرات سازمانی  و اهداف خود قرار ندهند.


کد مطلب: 4772

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//note/4772/روابط-عمومی-باشگاه-سایپا-می-گذرد

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/