کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیهوده حرف زدن هزینه دارد!

ابتذال فرهنگی در ورزش!

18 مهر 1403 ساعت 14:24

محمد ذوقی- بارها گفته ایم و نوشته ایم،مربیان ایرانی در کنار افزایش دانش فنی و علمی،باید دانش مصاحبه و چگونه حرف زدن را هم بیاموزند. گاه حرف نزدن و سکوت هم به سود فوتبال و تیمهای باشگاهی است. این کلام بزرگان را هم شنیدنی است که – حرف زدن – هم هنر می خواهد!


به گزارش برهان خبر، گاه در کنفرانس بارها گفته ایم و نوشته ایم،مربیان ایرانی در کنار افزایش دانش فنی و علمی،باید دانش مصاحبه و چگونه حرف زدن را هم بیاموزند.
گاه حرف نزدن و سکوت هم به سود فوتبال و تیمهای باشگاهی است. این کلام بزرگان را هم شنیدنی است که – حرف زدن – هم هنر می خواهد! گاه در کنفرانس های مطبوعاتی، مربیان بجای تحلیل بازی و پاسخ به سوالات مطر‌وحه از ناحیه همکاران،سخنانی نامربوط و کنایه آمیز می گویند که به کار نمی آید.

از طرفی این نوع سخن گفتن نه تنها کمکی به باشگاه مربوطه نمی کند که در مقاطعی تیشه به ریشه آنها و فوتبال و ورزش کشور می زند.نمونه بارز این اقدام سخیف و مصاحبه بد،سخنان غیر مرتبط محمود فکری است. او بجای تحلیل بازی تیم خود در لیگ یک،جملاتی را به کار برد و نوک‌پیکان حملات خود را متوجه باشگاه استقلال کرد که بیجا بود و نامربوط! متاسفانه فکری هم مانند تعدادی از پیشکسوتان استقلال، در بحران ها و تنگناها ،بجای کمک و همراهی با مسئولان و مربیان باشگاه ،بد حرف می زنند و عمدتا منافع خود را جستجو می کنند. او در مقطعی که مسئولیت این تیم را هم به عهده داشت،این چنین سخن می گفت و آتش بیار معرکه بود. واکنش بموقع و سریع کمیته اخلاق در باره محرومیت فکری را اقدامی بجا می دانیم . انتظار داریم مربیان باشگاهی به جایگاه رفیع خود که تعلیم و تعلم و کار معلمی است واقف باشند و در کنار وظایف فنی و امور فوتبالی- با اقدامات فرهنگی و اخلاقی خود ،به پرورش درست شاگردان بپردازند و بیهوده سخن نگویند!!
 


کد مطلب: 5321

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//note/5321/ابتذال-فرهنگی-ورزش

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/