کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نادیده گرفتن تاریخ گذشته ووشو ظلم به مدیران قبلی

بلاتکلیفی معاونت های وزارت ورزش

22 مهر 1403 ساعت 13:35

محمد ذوقی-امیرصدیقی رئیس فدراسیون ووشو که خود را مدیون مهدی علینژاد می‌داند حق مطلب را در قبال حامی درجه یک خود بجا آورد ولی تمام زحمات مدیران قبلی ووشو را نادیده گرفت!


به گزارش برهان خبر، صدیقی که مسئول مالی فدراسیون شنا بود و سپس به فدراسیون ووشو رفت پس از اینکه علینژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان شد امیر صدیقی را کاندیدای فدراسبون ووشو کرد و با حمایت های معاونت وزارت ورزش صدیقی رئیس فدراسیون شد.

یقینا علینژاد برای ووشو خیلی زحمت کشیده است، اما اینکه صدیقی می‌گوید ووشو را علینژاد از صفر شروع کرد بی انصافی در حق بزرگانی مثل زنده یاد حاج بهزاد کتیرایی و صمد ولی زاده و عباسعلی اکبری و دیگرانی است که ووشو را مستقل کردند و با نفوذ و تلاش زنده یاد کتیرایی و عباسعلی اکبری بود که این فدراسیون پا گرفت.

ووشو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در اوایل دهه ۸۰ جزو موفق ترین فدراسیون ها بود ولی با اختلافاتی که بین رئیس سازمان تربیت بدنی با بهزاد کتیرایی به وجود آمد صمد ولی‌زاده سرپرست فدراسیون شد.

اینجا روی سخن ما با امیر صدیقی است که در ورزش و مردم خیلی جوگیر و تاریخ گذشته ووشو را کاملا نادیده گرفت‌.
اینکه امیر صدیقی می گوید من بر خلاف دیگر روسای فدراسیون ها پست جهانی و آسیایی آقای علینژاد را از وی نگرفتم، درست می گوید ولی خودش هم می داند که اگر علینژاد و حمایت های او نبود خیلی افراد شایسته تر هم برای ریاست فدراسیون ووشو در زمانیکه دکتر علینژاد معاون وزارت ورزش شد بودند، ضمن اینکه آقای صدیقی شما در فدراسیون جهانی و در بین جامعه بزرگ ووشو جایگاهی نداشتید که به شما پست آسیایی و جهانی بدهند.
با این وجود جوان هستید و پرتلاش و خسته نباشید به شما می گوییم که به رغم حاشیه های زیادی که سال های اخیر در مسابقات رده های سنی به وجود آمد و شمشیر کشی هایی که علیه مخالفین از سوی برخی ملی پوشان باسابقه در اردو و در خوابگاه فدراسیون شد توانسته آید مسیر هموار گذشته را ادامه دهید.

مخلص کلام اینکه یا صدیقی بنا بر شرایط سنی که دارد تاریخچه ووشو را قبل از مهدی علینژاد نمی‌داند و یا آنقدر ذوق زده شده است که اصرار دارد ووشو از زمان ریاست علینژاد آغاز شده است! اکنون که این مبحث باز شد باید اشاره کنیم که علینژاد یکی از شایسته های پست معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش است و اگر وزیر ورزش دنبال یک مدیر جوان و باتجربه برای این مهم است علینژاد گزینه مناسبی است.

معاونت قهرمانی و حرفه ای الان مدت هاست در حالت انفعال قرار دارد و علینژاد به عنوان مدیری که سابقه مدیریت موفق این حوزه را داشته، تحصیلات عالیه دارد، در فدراسبون ووشو عملکردش مشخص است و مقبولیت خوبی بین فدراسیون های ورزشی دارد می تواند ورزش را ار انفعال خارج کند و به فدراسیون ها هم سروسامانی بدهد.

اتفاقات شطرنج و فدراسیون روستایی عشایری اوج بهم ریختگی ورزش و معاونت های این حوزه است که نیاز به تدبیر و مدیریت دارد. این در حالی است که به نظر می رسد کارشکنی هایی برای ادامه راه اسبقیان معاون ورزش قهرمانی در رده های میانی صورت گرفته تا وی در شرایط بحرانی ناچار به استعفا شود.
بار دیگر عرض می کنیم آقای دنیا مالی بیش از حد در تعیین تکلیف همکاران خود تعلل کرده است چه اینکه الان معاونت حقوقی و مجلس دوسال است بدون مدیر است (از کاوه احمدی به عنوان گزینه جدی اینجا نام برده می شود)، معاون همگانی که از اول هم بود و نبودش بی تاثیر بود ولی معاونت قهرمانی کاملا در بلاتکلیفی است.
 


کد مطلب: 5431

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//note/5431/بلاتکلیفی-معاونت-های-وزارت-ورزش

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/