يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : 2328
جالب است ۲
برهان خبر - غیبت قالیباف رئیس مجلس، قطع میکرفون نمایندگان به دلیل صحبت بیش از وقت و شوخی حاجی بابایی با نماینده رودبار حاشیه های چهارمین جلسه مجلس بود. 
از غیبت رئیس مجلس تا قطع میکرفون نمایندگان و شوخی حاجی بابایی با نماینده رودبار حاشیه های چهارمین جلسه مجلس 
به گزارش برهان خبر، مجلس شورای اسلامی امروز بعد از 10 روز تعطیلی جلسه علنی داشت. 
این جلسه حاشیه های جالب داشت که به قرار زیر است؛ 

-امروز چهارمین جلسه علنی مجلس دوازدهم بود که راس 8:20 با ریاست حمیدرضا حاجی بابائی نائب رئیس اول و نماینده همدان آغاز شد و تا پایان جلسه در ساعت 12، ریاست جلسه را برعهده داشت. 
- حاجی بابائی در ابتدای جلسه اعلام کرد که با حضور 256 نماینده جلسه مجلس رسمی است این بدان معناست که 34 نماینده در ابتدای جلسه غایب بودند که محمد باقر قالیباف رئیس مجلس هم یکی از این 34 نمایندگان بود. 

-گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مورد مدیریت مصرف انرژی در ماه های گرم سال و نحوه تعیین نرخ متوسط قراردادهای تبدیل انرژی (ECA) مبنای تعرفه برق و تدابیر متخذه برای کاهش قطعی برق صنایع، چاه های کشاورزی و مراکز درمانی و حساس در دستور کار جلسه علنی امروز قرار داشت. 

-بعد از صحبت وزیر نیرو قرار بود بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گزارشی ارائه کند اما بجای وی حبیب‌الله ظفریان  مدیرکل دفتر مطالعات، انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارش را ارائه کرد. ظفریان علت غیبت نگاهداری را فوت یکی از بستگان وی اعلام کرد. 
 
-برخی از نمایندگان مجلس دور وزیر نیرو حلقه زده بودند که حاجی بابائی رئیس جلسه مجلس چند بار وزیر نیرو را محرابی صدا زد در حالی که اسم وی محرابیان است. با تکرار اشتباه حاجی بابائی یکی از نمایندگان به حاجی بابائی گفت: اسمش محرابیان است. 

-حداقل 14 نماینده در جلسه امروز در قالب نطق، تذکر و اخطار دیدگاههای خود را درباره مشکلات برق و آب کشاورزی بیان کردند. 

-صدیف بدری نماینده اردبیل، فریدون همتی نماینده ایلام، مصطفی طاهری نماینده زنجان، حسین حق‌وردی نماینده شهریار، عباس بیگدلی نماینده مردم تاکستان، مالک شریعتی نیاسر و علیرضا سلیمی نمایندگان تهران، سلمان اسحاقی نماینده قائنات، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه، احد آزادی‌خواه نماینده ملایر، فتح‌الله حسینی نماینده سرپل ذهاب و قصر شیرین، رحمت‌الله نوروزی نماینده علی آباد کتول، علیرضا نثاری نماینده نهاوند، مهرداد لاهوتی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه اظهارات خود را بیان کردند. 

- نمایندگانی که امروز در صحن مجلس صحبت می کردند، اولین صحبت های آنها در مجلس دوازدهم بود. 

-قرار بود بعد از صحبت وزیر بر اساس قرعه کشی شش نماینده هر کدام به مدت سه دقیقه دیدگاههای خود را بیان کنند (بدری، همتی، طاهری، حق‌وردی، بیگدلی، شریعتی) اما به دلیل رعایت نکردن وقت و مدت زمان، میکروفون همه آنها بعد از سه دقیقه قطع شد اما جالب بود که میکروفون بیگدلی و شریعتی قطع نشد. 
 
-در حین گزارش وزیر نیرو برخی از نمایندگان و معاونین پارلمانی مرتب در صحن تردد می کردند که حاجی بابائی از معاونین پارلمانی وزارتخانه ها خواست سر جای خود بنشینند و به گزارش وزیر توجه کنند. 

- اما وقتی تردد نمایندگان در صحن مجلس بیشتر شد و حلقه زدن دور وزیر هم کم نشد، حاجی بابائی برای چندمین بار از نمایندگان خواست که سر جای خود بنشینند و اجازه دهند تا وزیر نیرو به سخنان نمایندگانی که دیدگاههای خود را بیان می کنند، گوش دهند.  وی این بار اسم محرابیان را درست بیان کرد. 
 
-فریدون همتی که دیدگاههای خود را بیان می کرد به بی نظمی در صحن مجلس و تردد نمایندگان در بین صندلی های نمایندگان اشاره کرد و از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان تذکر دهد در سر جای خود بنشینند. 
-امروز همچنین اولین جلسه ای بود که نمایندگان نطق پیش از دستور داشتند. 
 
- از تریبون مجلس اعلام شد که احمد راستینه نماینده شهرکرد، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه هر کدام هفت دقیقه و محمدرضا صباغیان نماینده بافق و ولی الله بیاتی نماینده تفرش هر کدام پنچ دقیقه نطق می کنند اما صباغیان نطقی ایراد نکرد و از تریبون مجلس هم دلیل نطق نکردن وی اعلام نشد. 
 
- راستینه بعنوان اولین ناطق مجلس داوزدهم بجای هفت دقیقه، هشت دقیقه و نیم صحبت کرد که میکروفون وی به دلیل طولانی شدن صحبت قطع شد. گودرزوندچگینی بعنوان دومین ناطق هم 30 ثانیه بیشتر از وقتش و حاجی دلیگانی هم 20 ثانیه بیشتر از وقتش نطق کرد. اما بیاتی سر سه دقیقه نطق خود را پایان برد. 
 
-هنگامی که اسم گودرزوند چگینی را برای بیان نطق اعلام کردند حاجی بابائی به شوخی به وی گفت: آقای چگینی جزو اولین ناطقین بودند خودش سرقفلی دارد.

-جلسه بعدی مجلس صبح روز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.
https://borhankhabar.ir/vdcg.x9xrak9w7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما