چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : 3066
جالب است ۰
برهان خبر - ۱۲ روز پس از نمایشی ضعیف در مناظره‌ای که توانایی‌های جو بایدن را زیر سوال برده‌است، نشست ناتو در اواخر هفته جاری، بار دیگر آزمونی جدید را در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا قرار داده‌است.
هفته‌ سرنوشت‌ساز بایدن 
به گزارش برهان‌خبر به نقل از واشنگتن‌پست نشست ناتو در واشنگتن دی‌سی ممکن است به فرصتی برای بهبود موقت وضعیت بایدن در برابر فشارهای فزاینده برای برکناریش از رقابت‌های انتخاباتی تبدیل شده یا آخرین سنگر او در برابر این فشارها باشد.

بایدن اخیرا برای پاسخ به منتقدانش مدعی شده که از حمایت رای‌دهندگان اولیه دموکرات برخوردار است و برای مخالفان خود کُری خوانده که تمام تلاش خود را به کار بگیرند که او را از قدرت برکنار کنند. او بارها وعده داده که کمپین خود را ادامه می‌دهد و زمان شک و تردید و دلهره به پایان رسیده است. 

بایدن سه روز میزبان رهبران ناتو خواهد بود. نشستی که شامل جلسات و رویدادهای عمومی است و قرار است پنجشنبه با صدور یک بیانیه به پایان برسد.

این نشست فرصتی است برای مردی که با ملاحظات روابط خارجی آشناست. اما این نشست همچنین مخاطرات بسیار زیادی برای ریاست‌جمهوری او ایجاد می‌کند، زیرا یک نمایش ضعیف می‌تواند پیامدهای بین‌المللی و داخلی زیادی در پی داشته باشد.

یک اشتباه می‌تواند در میان دموکرات‌ها طوفانی سیاسی به راه اندازد و امیدهای او را برای رسیدن به انتخابات نوامبر، به باد دهد.

بایدن به تقویت و گسترش ناتو در برابر روسیه به عنوان یکی از دستاوردهای کلیدی خود اشاره کرده است. این نکته‌ای است که می‌تواند رهبری او را از ترامپ متمایز و نشست ناتو را به فرصتی تبدیل کند تا قدرتش را برای مردم آمریکا به نمایش بگذارد.

با این حال تنها برآورده کردن انتظارات کم در نشست ناتو و کنفرانس مطبوعاتی پنج‌شنبه ممکن است برای بسیاری از سیاستمداران، تحلیل‌گران و فعالان حزبی که قبلاً خواستار کناره‌گیری او شده‌اند، کافی نباشد.

آمارهایی که نشان می‌دهد بایدن حمایت خود را از دست می‌دهد و در نوامبر با شکست مواجه خواهد شد، به وضوح در حال افزایش است. نظرسنجی‌ها می‌گویند تقریباً سه چهارم آمریکایی‌ها - و حتی اکثریت دموکرات‌ها - فکر می‌کنند رئیس‌جمهور باید کنار برود. برخی اعضای دموکرات کنگره از او خواسته‌اند که از تلاش‌های خود دست بکشد و بسیاری دیگر نیز فقط حمایت مبهمی از وی داشته‌اند.

با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان می‌گوید که به کمپین خود ادامه خواهد داد و نمایندگان کنوانسیون ملی را برای اطمینان از نامزدیش همراه خود دارد. 

تصمیم کاملاً در دستان اوست و اگر بتواند این هفته را بدون اشتباهی بزرگ سپری کند، ممکن است از طوفان فعلی جان سالم به در ببرد.
https://borhankhabar.ir/vdcg.39wrak9z3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما