چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : 3082
جالب است ۰
برهان خبر - رئیس کمیته ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، از دیدار نمایندگان فعلی و ادوار مجلس با رئیس جمهور منتخب خبر داد.  
دیدار نمایندگان فعلی و ادوار مجلس با دکتر پزشکیان در سالن سران  
ناصر نصیری نماینده اسبق گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر گفت: بیش از 800 نماینده ادوار و فعلی مجلس در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از دکتر پزشکیان حمایت کردند و خوشبختانه این حمایت ها در همراهی مردم برای پیروزی در انتخابات موثر بود. 
 
وی افزود: با توجه به اینکه دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت بزرگ ایران انتخاب شد،  نمایندگان فعلی و ادوار مجلس از ساعت 15 تا 17 روز شنبه 23 تیر با دکتر پزشکیان دیدار می کنند.
 
رئیس کمیته ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست از همه نمایندگان فعلی و ادوار که از دکتر پزشکیان حمایت کردند، دعوت بعمل می آید، افزود: در این نشست برخی از نمایندگان سابق و فعلی دغدغه های خود را مطرح خواهند کرد و سپس نطرات رئیس جمهور هم استماع می شود. 
 
به گفته نصیری این جلسه در محل اجلاس سران در ولنجک برگزار می شود.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری جمعه (۸ تیر) برگزار شد. بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شد که مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند. 
 
مرحله دوم انتخابات دیروز جمعه از هشت صبح تا 12 شب برگزار شد. 
 
در این مرحله مشارکت انتخابات ۴۹.۸ درصد شد و 30 میلیون و 530 هزار و 157 نفر در رای گیری شرکت کردند که مسعود پزشکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای رئیس جمهور منتخب شد. 
 
سعید جلیلی هم 13 میلیون و 538 هزار و 179 رای کسب کرد.

مراسم تحلیف پزشکیان رئیس جمهور منتخب روز سه شنبه نهم مرداد در صحن مجلس برگزار می شود.
https://borhankhabar.ir/vdce.v8xbjh87w9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما