جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : 3890
نمایندگان در گفتگو با برهان خبر مطرح کردند؛ 

انتقاد جدی نمایندگان به برنامه های ضعیف وزیر پیشنهادی صمت 

جالب است ۰
برهان خبر - نمایندگان مجلس معتقدند که اتابک وزیر پیشنهادی صمت برنامه های قوی برای این وزارتخانه ندارد و نسبت به برنامه های وی انتقادات جدی وجود دارد. 
انتقاد جدی نمایندگان به برنامه های ضعیف وزیر پیشنهادی صمت 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شده که نمایندگان انتقادات جدی به برنامه های سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دارند و به رغم آنکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه های وی را تائید کردند اما در کلیت مجلس نسبت به وی و برنامه هایش نظر مثبتی وجود ندارد. 

خبرنگار برهان خبر در همین زمینه با سه نماینده مجلس که در سه کمیسیون تخصصی حضور دارند، گفتگو کرده است. 
 
رای مثبت کمیسیون صنایع جامع نیست 
عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از برنامه های این وزیر پیشنهادی گفت: کمیسیون صنایع و معادن با رای تقریبا مثبت به اتابک نگاه کرده ولی این نگاه در مجلس، جامع نیست.  
وی افزود: وضعیت ایشان بستگی به رای نمایندگان در صحن مجلس دارد.  
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در مجلس نقدها در مورد برنامه های ایشان زیاد است، افزود: در کلیت مجلس نسبت به برنامه های ایشان نقدهای جدی وجود دارد. 
نجف زاده تاکید کرد: وزارت صمت به یک وزیر با نگاه تحولی و سیاستگذار نیاز دارد. برایند نظر کمیسیونهای مجلس در خصوص آقای اتابک چندان مثبت نبوده است. 
 
اتابک نیروی قوی و توانمندی نیست
 
جعفرقادری نماینده شیراز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر چه آقای اتابک نیروی متدینی است اما برای وزارت صمت نیروی قوی و توانمندی نیست. 
وی با بیان اینکه ایشان در بخش صنایع کار کرده، افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس وقتی در مورد برنامه های ایشان رای گیری شد، از 22 نفر حاضر وی 16 رای آورد و شش نفر رای منفی به برنامه هایش دادند.  
قادری تصریح کرد: اشراف و تسلط ایشان در بخشی از حوزه های صنفی خیلی زیاد نبود ولی در حوزه های صنعتی و معدن کار کرده است. 
 
ارزیابی منفی کمیسیون اصل 90 از این وزیر
 
  همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به حضور سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و تشریح برنامه خود برای تصدی این وزارتخانه گفت: ارزیابی اعضای این کمیسیون از صحبت ها و برنامه های این وزیر مثبت نبود و جمع بندی نسبت به این وزیر منفی بود. 
وی با بیان اینکه این وزیر برنامه های خود را ارائه کرد، افزود: ولی من از پاسخ های وزیر قانع نشدم و فضای جلسه نسبت به این وزیر مثبت نبود و منفی بود. 

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز یکشنبه اسامی 19 وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی داد. صلاحیت این وزرا در چهار روز گذشته در کمیسیونهای تخصصی بررسی شد و جلسه رای اعتماد مجلس از  فردا شنبه 27 مرداد در صحن مجلس آغاز می شود.
https://borhankhabar.ir/vdcb.9bfurhbwgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما