شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : 3891
جالب است ۰
برهان خبر - بر اساس سازکار جدید هیئت رئیسه مجلس، در جلسات بررسی رای اعتماد وزرا، فقط وزرایی که بررسی صلاحیت آنها در دستور کار مجلس است در صحن حضور می یابند. 
اتخاذ ساز و کار جدید مجلس در جلسات رای اعتماد/فقط وزرایی که صلاحیت شان بررسی می شود، حق حضور دارند 

یک عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با بیان اینکه در دوره های گذشته در هنگام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه در صحن مجلس، همه وزرا می توانستند در همه جلسات رای اعتماد مجلس حضور یابند، گفت: حضور همه وزرای پیشنهادی در جلسه رای اعتماد، باعث ازدحام نمایندگان در کنار آنها و نقطه خاصی از صحن مجلس می شد. همچنین باعث می شود تا سخنان یک وزیر و نمایندگان موافق و مخالف به خوبی استماع نشود. 

وی افزود: در این دوره برای نظم دهی به صحن علنی مجلس و استفاده بهتر از سخنان وزرا و نمایندگان موافق و مخالف، تصمیم گرفته شد تا در جلسه اول بررسی رای اعتماد که صبح امروز است، همه وزرا به همراه رئیس جمهورحضور یابند اما از بعدازظهر امروز فقط وزرایی که صلاحیت شان در دستور کار مجلس است، می توانند در جلسات حضور داشته باشند. 

وی تصریح کرد: این تصمیم هم به نفع وزرای پیشنهادی است و هم موجب کار دقیق و کارشناسی نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا می شود و تصمیم بهتری در خصوص وزرا گرفته خواهد شد چرا که نمایندگان در یک آرامش کامل، به سخنانی که از تریبون مجلس پخش می شود، گوش فرا می دهند.
https://borhankhabar.ir/vdcc.oq1a2bq4sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما