دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : 3934
جالب است ۰
برهان خبر - رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بهبود قابل توجه انطباق برنامه های پاک نژاد با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی نفت مثبت است. 
بهبود قابل توجه انطباق برنامه های پاک نژاد با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه/جو مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی نفت مثبت است 
به گزارش برهان خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسی احمدی نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به ویژگی های شخصیتی، مدیریتی و همچنین سوابق و تجربیات محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت گفت: آقای پاک نژاد از نظر شخصیتی فردی فعال، زحمتکش، متعهد  و متخصص است. 
 
وی با اشاره به سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی نفت افزود: ایشان از درون و مجموعه وزارت نفت است و در همین راستا دارای سوابق و تجربیات خوب و قابل دفاعی است. 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، عضو هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی، رئیس شورای عالی مهندسی مخازن نفت، معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت و موارد دیگر در سوابق ایشان دیده می شود. 
 
حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه ایشان شناخت خوبی بر ساختار وزارت نفت دارد، اظهار داشت: وزارت نفت از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. اثر گذاری آن بر مسائل اقتصادی و حتی گاهی امنیتی کشور، تامین گاز در فصل زمستان، سکوهای گازی و میدان مشترک گاز، مشهود است. 
 
وی با اشاره به دغدغه هایی که در رابطه با وزارت نفت وجود دارد از جمله افت فشار میادین گازی پارس جنوبی، مهار فلرها که هم جنبه عدم الانفع و هم آلایندگی دارد، گفت: موضوع ارز آوری نفت و گاز برای کشور، یکی از مسائل مهم است چرا که یکی از منابع بودجه ای کشور درآمد ها نفتی است. 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بنابراین انتخاب کسی که از درون مجموعه باشد، شناخت و اشرافیتی بر این مسائل داشته باشد، قطعا با کسی که سالها از مجموعه دور بوده و یا اطلاعی از این موضوعات ندارد، قابل قیاس نیست. 
 
حجت الاسلام احمدی یادآور شد: اینجانب بعنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس که مرتبط با وزارت نفت است با دقت سوابق و برنامه های آقای پاک نژاد را بررسی کردم و مطمئن شدم که ایشان این ویژگی ها را دارد.  
 
وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی که برای بررسی برنامه هایش و رفع ابهامات نمایندگان تشکیل شد، تصریح کرد: اکثر نمایندگان در خصوص برنامه های ایشان از نظر کمیت و کیفت به اقناع رسیدند. 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بعد از تشریح برنامه های وزیر پیشنهادی نفت، این برنامه ها بهبود قابل توجه ای در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه پیدا کرد و تائید شد. 
 
حجت الاسلام احمدی افزود: با توجه به پاسخ های کارشناسی آقای پاک نژاد به سوالات و ابهامات نمایندگان، در حال حاضر جو عمومی مجلس نسبت به ایشان مثبت است و پیش بینی می شود ایشان یکی از وزرایی باشد که از مجلس رای اعتماد  می گیرد.
https://borhankhabar.ir/vdca.enek49noy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما