پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : 4365
جالب است ۰
برهان خبر - در حالی که مدیر عالی حرم مطهر رضوی اعلام کرد که حدود ۷ میلیون نفر در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند، اما وزیر راه که به مشهد سفر کرده، آمار زائران را پنچ میلیون نفر اعلام کرد.
خطای ۳۰ درصدی وزیر راه در آمار زائران حرم رضوی 
به گزارش خبرنگار برهان خبر، رضا خوراکیان مدیر عالی حرم مطهر رضوی امروز چهارشنبه در روز شهادت امام هشتم اعلام کرد که " رکورد تشرف روزانه به حرم امام رضا(ع) با یک میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در ۲۴ ساعت شکسته شد و حدود ۷ میلیون نفر در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند".

در همین زمینه فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی که به مشهد سفر کرده، آمار زائران را پنچ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: امروز صرفا به جهت پایش حضوری و ارتباط نزدیک با زائرین از فرودگاه و از پایانه حمل و نقل بازدید کردم و بعد از راه آهن بازدید خواهم کرد.

وی افزود: پیش بینی ها نشان میدهد حدود پنچ میلیون زائر به مشهد آمده اند که  ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودروی شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است.

بررسی آمار زائران از قول مدیر عالی حرم رضوی و آنچه وزیر گفته، اختلاف ۲ میلیونی را نشان می دهد.

از آنجا که مسولین حرم رضوی بعنوان متولی زائران آمار دقیق تری دارند، می توان گفت که وزیر تازه نفس راه و شهرسازی خطای ۳۰ درصدی  با اختلاف آماری دو میلیونی داشته است.

حال سوال این است وزیری که آمار درستی از زائران ندارد، چگونه با سفر به مشهد می خواهد برای جابجایی مسافران برنامه ریزی کند؟

این برنامه ریزی برای پنج میلیون زائر مورد اشاره وزیر است یا هفت میلیون زائر مورد تاکید مسولین حرم رضوی؟.

بهتر بود وزیر راه حداقل آمار درستی از تعداد زائران می داشت و کاری در این ایام انجام می داد و باری از دوش مسولین حرم بر می داشت و نه با سفر به مشهد خود، خود باری بر مسولین باشد.
https://borhankhabar.ir/vdcj.mexfuqetisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما