شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : 4776
جالب است ۰
برهان خبر - در چارچوب بازدید هیئتی از نمایندگان بازرگانی به سرپرستی نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، همایش تجاری ایران و ازبکستان در تاشکند برگزار شد.
برگزاری همایش تجاری ایران و ازبکستان
به گزارش برهان خبر این رویداد با همکاری وزارت امور خارجه، سفارت کشورمان در تهران، اتاق بازرگانی و صنایع، مدیریت شهر تاشکند و طرف ایرانی برگزار شد.

در این مراسم داورون وهابوف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان، سامد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، روسای وزارتخانه ها و ادارات ذیربط، انجمن های صنعتی و همچنین نمایندگانی از بیش از 200 جامعه تجاری دو کشور.
داورون وهابوف خطاب به شرکت کنندگان در مجمع، ضمن تشکر از بازدید هیئت بزرگ تجاری ایران، ابراز امیدواری کرد که این رویدادها فرصتی دیگر برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهایمان باشد.
موضوع اصلی این نشست تقویت روابط دوجانبه بین محافل تجاری دو کشور به عنوان عاملی تعیین کننده در توسعه بیشتر همکاری های سرمایه گذاری، تجاری و اقتصادی بین جمهوری  ازبکستان و  جمهوری اسلامی ایران بود.
به عنوان بخشی از برنامه رویداد، ارائه هایی در مورد امیدوار کننده ترین زمینه ها برای جذب سرمایه گذاری و همچنین پتانسیل سرمایه گذاری جمهوری  ازبکستان در بخش های ارجح و پیشنهادهای در  پروژه های  آماده ارائه شد.

با خرسندی خاطر نشان شد که روابط دوستانه و حسن همجواری بین دو کشور به سرعت در حال توسعه است. در سال 2023، گردش تجاری متقابل 503.4 میلیون دلار، صادرات - 180.6 میلیون دلار، واردات - 322 میلیون دلار، برای ژانویه تا آگوست 2024 - 314.7 میلیون دلار، صادرات - 105.9 میلیون دلار، واردات - 208.8 میلیون دلار بوده است.
امروز 268 بنگاه با مشارکت سرمایه ایرانی در کشورمان وجود دارد. از این تعداد، 121 مورد سرمایه گذاری مشترک، 147 شرکت خارجی هستند.
در این مراسم پروژه های امیدوارکننده در زمینه های صنعت، نوآوری، کشاورزی و مدیریت آب، غذا، شیلات، مصالح ساختمانی، پزشکی و دارویی، نساجی، لجستیک و مهندسی مکانیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مذاکراتی در قالب B2B بین نمایندگان جامعه تجاری ایران و کارآفرینان شهر تاشکند انجام شد.
در چارچوب این سفر، هیات ایرانی از وزارتخانه ها و ادارات ذیربط کشورمان دیدار و از مناطق آزاد صنعتی بازدید خواهد کرد. همچنین  یک مجمع تجاری مشترک جمهوری  ازبکستان و جمهوری اسلامی  ایران در 20 سپتامبر در خیوه برنامه ریزی شده است.


 
https://borhankhabar.ir/vdcf.edjiw6devgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما