کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جرایم رانندگی تا ۵ برابر بیشتر شد

9 فروردين 1403 ساعت 18:38

برهان خبر - رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۵ برابری مبلغ برخی از جریمه‌های رانندگی خبر داد.


به گزارش برهان خبر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در برنامه تلویزیونی در خصوص افزایش مبالغ جریمه های رانندگی گفت: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.
وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.
سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عوامل انسانی است چراکه راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد؛ همچنین با تحلیل تخلفات و تصادفات مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز موجب بروز تصادفات فوتی و جرحی می‌شوند.
سردار حسینی درباره مبلغ جریمه‌ها گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش داشته اند به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است خاطرنشان کرد: مبلغ جدید جریمه‌ها انشالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.


کد مطلب: 535

آدرس مطلب :
https://www.borhankhabar.ir//news/535/جرایم-رانندگی-۵-برابر-بیشتر

برهان خبر
  https://www.borhankhabar.ir/