پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : 535
جالب است ۱
برهان خبر - رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۵ برابری مبلغ برخی از جریمه‌های رانندگی خبر داد.
جرایم رانندگی تا ۵ برابر بیشتر شد
به گزارش برهان خبر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در برنامه تلویزیونی در خصوص افزایش مبالغ جریمه های رانندگی گفت: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.
وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.
سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عوامل انسانی است چراکه راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد؛ همچنین با تحلیل تخلفات و تصادفات مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز موجب بروز تصادفات فوتی و جرحی می‌شوند.
سردار حسینی درباره مبلغ جریمه‌ها گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش داشته اند به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است خاطرنشان کرد: مبلغ جدید جریمه‌ها انشالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.
https://borhankhabar.ir/vdcgrn9n4ak9w.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما