شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : 5821
جالب است ۰
برهان خبر - یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: موج هیجانی بازار ارز که ناشی از تنش منطقه ای و تجاوز محدود رژیم صهیونیستی به کشورمان بود در حال فروکش کردن است.
موج هیجانی بازار ارز در حال فروکش است
به گزارش برهان خبر، جهانبخش سنجابی شیرازی با اشاره به اتفاقات یکسال اخیر داخلی و خارجی که باعث نوسانات شدید و احساسی در بازار ارز شد، گفت: بعد از درگیری‌های منطقه ای و اتفاقاتی که در تنش های یکسال اخیر به‌جود آمد بارها شاهد افزایش شدید و هیجانی قیمت ارز بودیم که این موج روانی هر بار بعد از چند روز توسط بازارساز کنترل و مدیریت شد.

وی ادامه داد: پس از تجاوز محدود رژیم صهیونیستی که بامداد امروز در برخی از نقاط و پایگاه‌های نظامی ایران صورت گرفت و با اقدام دفاعی قابل توجه کشورمان مواجه شد، شاهد کاهش موج روانی در بازار ارز هستیم. ما طی روزهای گذشته شاهد بودیم که قیمت ارز بطور کاملا کاذب و هیجانی در حال افزایش بود که این روند از صبح امروز تغییر کرد و موج کاهشی به خود گرفت.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به برنامه های مختلف بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از تصمیمات مهم و سازنده بانک مرکزی، راه اندازی بازار ارز توافقی است. مطمئنا با راه اندازی بازار ارز توافقی، هم مدیریت عرضه و هم مدیریت تقاضا صورت خواهد گرفت و اگر این مدیریت تنها از سوی بانک مرکزی صورت گیرد، در آینده شاهد عقبگرد و منطقی شدن بیشتر نرخ ارز هم خواهیم بود.

سنجابی شیرازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ورود بازارساز طی یکسال اخیر به گونه ای بوده که بازار ارز راه خود را شناخته و بازارهای رسمی و غیررسمی در بازار تا حد زیادی تفکیک شده است. مطمئنا این موضوع این امکان را به مسئولان و نهادهای ناظر خواهد داد تا انواع تقاضای رسمی و مشروع بازار را به خوبی پاسخ دهند.
https://borhankhabar.ir/vdch.inmt23n6zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما