سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : 4158
جالب است ۰
برهان خبر - رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، ۵ و 6 مهر 1403 همزمان با روز جهانی گردشگری برگزار می‌شود.
رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» برگزار می‌شود
به گزارش برهان خبر، رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر»، توسط گروه ایران تراول شاتس در راستای شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴ که توسط سازمان جهانی گردشگری ملل متحد "گردشگری و صلح" نام­گذاری شده با حضور 120 شرکت کننده برگزار می‌شود.
شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴ بر نقش اساسی گردشگری در تقویت تبادل فرهنگی و درک متقابل که می‌تواند به صلح جهانی کمک کند، تأکید دارد. تمرکز این شعار بر استفاده از گردشگری به عنوان پلی بین فرهنگ‌های مختلف، ترویج دوستی و کاهش درگیری‌ها است.
برگزار کننده این رویداد یک گروه فیلمسازی سفر پیشگام است که با تعهد عمیق به نمایش قدرت سفر به عنوان نیرویی برای صلح و درک فرهنگی فعالیت می‌کند. این گروه بر این باور است که گردشگری می‌تواند پیوندها را تقویت کرده، به هم­زیستی جهانی کمک کند.
کمپ فیلم، صلح و سفر برخاسته از این باور است که تنها، مواجهه میان حوزه های مختلف است که می تواند برای حیات اتصالات جدیدی را ایجاد کند. از این ­رو است که ایران تراول شاتس روز جهانی گردشگری را با تمرکز بر شعار سال ۲۰۲۴ سازمان جهانی گردشگری ملل متحد با عنوان "گردشگری و صلح" با هدف تقویت گفتمان بین سه حوزه یاد شده جشن می­گیرد. چراکه بستر رویداد فضایی­ست که ضمن ایجاد تجربه­هایی متفاوت از سفری جمعی، به نقش حیاتی سفر در تقویت صلح و تفاهم میان آدمیان با یکدیگر، با خود و با طبیعت می­پردازد و امکان­هایی که مقوله فیلم (در مفهوم تصویر)، ادبیات و هنر برای سفر فراهم می‌آورند را در همراهی با مشارکت­کنندگان می­کاود.
مخاطبان این رویداد، علاقه‌مندان به سفر و گردشگری هستند. افرادی که به سفر، کشف فرهنگ‌های جدید و درک دیدگاه‌های جهانی علاقه‌مندند. این گروه می‌تواند شامل بلاگرها، ولاگرها، فعالان و ارائه دهندگان خدمات گردشگری و گردشگرانی باشد که به دنبال تجربیات منحصر به فرد هستند.
هنرمندان شامل نقاشان، مجسمه‌سازان، نویسندگان، شاعران، عکاسان، فیلم­سازان و ویدئوسازانی که از طریق آثار خود به بیان داستان‌ها و احساسات مرتبط با سفر و صلح می­پردازند از دیگر مخاطبان این رویداد هستند.
فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان مستند، دانشجویان رسانه و منتقدان فیلم که به تلاقی سینما و مسائل اجتماعی مانند صلح و سفر علاقه‌مند هستند، از جمله مخاطبان این رویداد محسوب می‌شوند.
فعالان محیط زیستی و فرهنگی، افرادی که در زمینه ترویج سفر پایدار، حفاظت از محیط زیست و حفظ فرهنگ فعالیت می‌کنند و قدردان نقش گردشگری در حمایت از جوامع محلی و ترویج درک جهانی هستند، شرایط حضور در رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» را دارا هستند.
همچنین اعضای دانشگاهی و دانشجویان، شامل اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در زمینه‌هایی مانند روابط بین‌الملل، مطالعات صلح، مطالعات فرهنگی و مدیریت گردشگری که به کاربردهای علمی و عملی گردشگری به عنوان ابزاری برای صلح علاقه‌مند هستند.
عموم افراد علاقه­مند به مسائل اجتماعی که شامل جمعیت گسترده‌ای که به مسائل اجتماعی، امور بین‌المللی و مشارکت جامعه از طریق فعالیت‌های آموزشی و تجربی علاقه‌مند هستند، امکان شرکت در رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» را دارند.
برنامه­های «کمپ فیلم، صلح و سفر» با رویکرد تجربه محور و تعاملی برای مخاطب طراحی شده­اند و علاوه بر این­که به موضوعات مورد نظر رویداد می­پردازند، با فضای طبیعت محل برگزاری نیز همگونند.
نمایش فیلم­های مستند، انیمیشن و داستانی کوتاه که به مقوله سفر و به­ویژه نقش آن در برقراری صلح بین انسان با خود، با دیگران و با طبیعت می­پردازند بخشی کلیدی از این رویداد را تشکیل می­دهد. مکاشفه طبیعت با همراهی راهنمایان محلی و تجربه پخت و صرف نان و پنیر و دمنوش محلی در طبیعت، سخنرانی در باب معنای سفر و نقش آن در صلح درونی و همچنین تقویت صلح و درک جهانی از دیگر برنامه‌های این رویداد هستند.
اکران فیلم مستند "صدای صلح" که روایت سفر جاده‎‌ای چهار نفر از ایران تا روسیه با یک لندروور با شعار "صدای صلح" است و معاشرت بینافرهنگی با چهره­هایی که در زمینه فیلم با رویکرد سفر و صلح فعالیت دارند بخش های دیگر «کمپ فیلم، صلح و سفر» را تشکیل می­دهند.
شب­نشینی سفرنامه­خوانی و شعرخوانی با محوریت صلح و سفر با حضور و همراهی هنرمندان عرصه ادبیات و نویسندگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی شامل فیلم­سازی در سفر، عکاسی در سفر، سفرنامه نویسی، قهوه در سفر، هنر زمینی (لند آرت) از دیگر بخش‎‌های جذاب این رویداد خواهد بود.
درک متقابل بین شرکت‌کنندگان با پیشینه­های فرهنگی مختلف، تأثیر آموزشی از طریق کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و تعامل با جامعه محلی از جمله دستاوردهای «کمپ فیلم، صلح و سفر» است.
شرکت کنندگان در پایان سفر دو روزه خود تجربه­های متنوع جمعی را در قالب فعالیت­هایی تعاملی در زمینه­های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی خواهند داشت که امکان آن را مقوله­های فیلم، صلح و سفر در مواجهه با یک­دیگر ایجاد می کنند.
شرکت کنندگان در «کمپ فیلم، صلح و سفر» طیف گسترده‌ای از بیان­های هنری را با نمایش فیلم‌ها، اجراهای زنده و خلق آثار هنری که با موضوع رویداد هماهنگ است به نمایش می­گذارند. همچنین مسئولیت زیست محیطی را از طریق فعالیت‌هایی که شیوه‌های سفر پایدار را برجسته می­کند ترویج می­کنند.
«کمپ فیلم، صلح و سفر» شیوه‌های نوآورانه مدیریت رویداد را پیاده‌سازی می­کند که می‌تواند به عنوان الگویی برای رویدادهای آینده با موضوع­های مشابه عمل کند.
«مسیح شریف» پایه­گذار ایران تراول شاتس مشاور سابق معاون گردشگری ایران در حوزه رسانه و دیپلماسی گردشگری، طراح و ایده‌پرداز رویداد «کمپ فیلم، صلح و سفر» است. ایشان دانش‌آموخته اقتصاد گردشگری با پژوهش در فیلم‌توریسم از دانشگاهUIB  اسپانیا و متخصص تقدیر شده در برندینگ مقصد از طریق سینما و سفر با فعالیت عملی به عنوان عکاس و فیلم‌ساز برنده جایزه است.
مسیح شریف از جمله در ایران با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان توسعه تجارت، بانک گردشگری و رسانه‌های مختلف و در جهان با آکادمی بین‌المللی مطالعات گردشگری و سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در برنامه‌های منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و شبکه دانش گردشگری کار کرده است.
وی از جمله با موضوعات "گردشگری فیلم"، "گردشگری ادبی" و "دیپلماسی گردشگری" برای مخاطبین در داخل و خارج ایران سخنرانی کرده است و در مقام عضو کمیته علمی، شورای سیاستگذاری، داور، مشاور و مدرس با بخش­های خصوصی، دولتی، دانشگاهی و مردم‌نهاد داخلی و خارجی همکاری می‌کند.
مسیح شریف در سال 2011 موسسه  Tourism Leadersرا درکشور اسپانیا با هدف پرورش رهبران آینده گردشگری و ارائه خدمات حرفه‌ای مبتنی بر دانش در سراسر جهان پایه گذاشت. گروه فیلمسازی سفر Iran Travel Shots زاییده ایده‌های او برای معرفی روحیه صلح­طلبی مردم ایران با استفاده از دو پتانسیل قابل توجه این کشور یعنی گردشگری و سینماست.
علاقه­مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به این رویداد و ثبت نام در آن می­توانند به صفحه irantravelshots در شبکه­ های اجتماعی مراجعه نمایند.
 
 
 
 
 
 
https://borhankhabar.ir/vdcj.iexfuqevosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما