چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : 155
به بهانه رای آوری یک خواهر و برادر در مجلس دوازدهم، "برهان خبر" بررسی می کند

حضور همزمان اقوام درجه یک در مجالس گذشته

از برادران "قاضی زاده" تا پدر و پسر "علیخانی"
جالب است ۰
برهان خبر - حضور خواهر و برادر در مجلس دوازدهم استثنای این مجلس است که تا کنون سابقه ای در ۱۱ دوره مجلس سابقه نداشته است.
حضور همزمان اقوام درجه یک در مجالس گذشته
برهان خبر - حضور خواهر و برادر در مجلس دوازدهم استثنای این مجلس است که تا کنون سابقه ای در ۱۱ دوره مجلس سابقه نداشته است.

به گزارش برهان تا كنون در 11 دوره مجلس شوراي اسلامي شاهد حضور همزمان 2 برادر، پدر و پسر، زن و شوهر، دختر و پدر در مجلس شوراي اسلامي بوديم. اما در مجلس دوازدهم شاهد حضور يك خواهر و برادر هستيم.
ابوالقاسم جراره نماينده بندرعباس در مجلس نهم بود. وي جوانترين عضو اين مجلس بود.
جراره در مجلس دوازدهم از حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس كانديدا شد و با كسب ۲۶۲ هزار و ۹۲۵ راي بعنوان نفر بيست و سوم به دور دوم انتخابات راه يافت.
خواهر وي فاطمه جراره كانديداي حوزه انتخابيه بندرعباس شد كه با کسب ۷۰ هزار و ۲۱۴ رای به عنوان دومین منتخب از حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی راهی مجلس شد.
در صورت پيروزي ابوالقاسم جراره در مرحله دوم انتخابات تهران، ما براي اولين بار شاهد حضور يك برادر و خواهر در مجلس شوراي اسلامي خواهيم بود.

البته حضور همزمان 2برادر، پدر و پسر، زن و شوهر، دختر و پدر در مجلس شوراي اسلامي سابقه دارد.
سيد امیرحسین قاضی زاده هاشمی و سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی 2 برادر هستند كه همزمان در مجلس دهم حضور داشتند. 
اميرحسين قاضي زاده از مشهد و احسان قاضی‌زاده هاشمی برادر کوچکتر وی از فریمان نماينده مجلس دهم بودند.
حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی در مجلس هفتم نماينده بوئين زهرا بود و محمد علیخانی فرزند وي در مجلس هفتم نماينده قزوين بود.

به گزارش برهان سیده فاطمه ذوالقد نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود كه پدرش سید مصطفی ذوالقدر، نماینده میناب، رودان و جاسك در همين مجلس بود.

زن و شوهري كه همزمان نماينده مجلس بودند مي توان به عاتقه صدیقی (رجایی) و شهید محمد علی و همچنين نيره اخوان بيطرف و حسن كامران اشاره كرد.
عاتقه صدیقی (رجایی) نماینده دوره اول؛ دوم و سوم مجلس شورای اسلامی از تهران؛ ری، شمیرانات و اسلامشهر بود كه شهید محمد علی رجایی نيز نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی از انتخابیه تهران؛ ری؛ اسلامشهر و شمیرانات بود.

نیره اخوان بیطرف نماینده دوره پنجم؛ هفتم؛ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی؛ حوزه انتخابیه اصفهان بود. دکتر حسن کامران دستجردی هم نماینده دوره پنجم؛ هفتم؛ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی؛ از اصفهان بود.
 
البته نمايندگان زن و شوهر و دختر و پدر و زن و شوهر كه همزمان در مجلس نبودند هم داشتيم. بعنوان مثال هاشمي رفسنجاني در مجلس،اول، دوم و سوم شورا ی اسلامی نماينده بود و فائزه هاشمي در مجلس پنجم نماينده تهران شد.
جمیله کدیور نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی؛ از تهران؛ ری، شمیرانا ت و اسلامشهر بود كه سیدعطاء الله مهاجرانی همسر وي نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی؛ از  شیرازبود.

فاطمه کروبی نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی از تهران بود كه همسرش حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس اول از الیگودرز و در مجلس دوم ؛ سوم و ششم از تهران بود.

طاهره رضازاده نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی از شیراز كه محمدابراهیم اصغرزاده همسرش نماینده  دوره سوم مجلس از تهران بود.
 
https://borhankhabar.ir/vdcebn8zijh8n.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما