دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : 1869
جالب است ۰
برهان خبر - محمد جواد ظریف با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان در سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در روز گذشته گفت: حادثه رخ داده بسیار تلخ بود.
ظریف: یکی از مقصران اصلی فاجعه سقوط بالگرد آمریکا است
به گزارش برهان خبر به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که حادثه رخ داده دردناک و تلخ بود، اظهار کرد: من با آقای رئیسی بیش از ۳۰ سال آشنایی داشتم  و شهادت ایشان و همچنین شهادت برادر عزیز و بسیار مخلصم دکتر امیرعبداللهیان و همچنین شهادت امام جمعه تبریز و  کادر پرواز را تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه حادثه رخ داده حادثه دردناکی بود و و تمام ما را به خود مشغول کرد، گفت: روز  گذشته تمام مردم ایران و مردم جهان  این واقعه را دنبال می‌کردند ، من  دیروز الجزیره انگلیسی را دنبال می‌کردم و تقریباً حدود ۲ الی ۳ ساعت خبرش فقط در این زمینه بود.

ظریف در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه این حادثه بزرگ و دردناک را به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و معتقدم که کشور ایران با مقاومت مردم و حضور بیش از پیش مردم همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند این حادثه تلخ و بسیار تلخ را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم که همبستگی مردم بعد از این حادثه تلخ بیشتر شود و با توجه به آینده کشور و  نگرانی‌های ما در مورد آینده، در کشور با یک صدا و یک حرکت به سمت آینده بهتر حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان بسیار مخلص بودند و پاداش اخلاص خود را با شهادت دریافت کردند، ادامه داد : ما در ۴۵ سال گذشته در مقاطع مختلفی در شرایط سختی قرار داشته‌ایم، از آن عبور کرده‌ایم و به لطف خداوند از این وضعیت  نیز عبور خواهیم کرد.

ظریف با بیان اینکه یکی از این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که علیه کشور اعمال شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مقصران اصلی فاجعه دیروز ایالات متحده آمریکا بود که علی رغم دستور دیوان بین‌المللی دادگستری، فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده  و اجازه نمی‌دهد که مردم ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشند و حتماً این موضوع نیز در فهرست سیاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران ثبت می‌شود.
https://borhankhabar.ir/vdcf.vdyiw6dc1giaw.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما