جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : 1959
جالب است ۱
 شورای نگهبان صحت 21 حوزه از 22 حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تائید کرد و فقط صحت حوزه انتخابیه کرمانشاه را تائید نکرده است.
آیا انتخابات کرمانشاه باطل می شود؟/ خرید و فروش رای و بازداشت تعدادی افراد در روز انتخابات

به گزارش برهان خبر، شنیده شده که در انتخابات مرحله دوم کرمانشاه در روز جمعه 21 اردیبهشت تخلفاتی صورت گرفته از جمله خرید و فروش رای و بازداشت تعدادی از افراد در روز انتخابات در همین راستا از جمله این تخلفات بوده بطوریکه حتی رئیس هیئت اجرایی انتخابات کرمانشاه صورت جلسه انتخابات را امضاء نکرده است.

همچنین شنیده شده یکی از کاندیدای این مرحله انتخابات کرمانشاه هزینه چند ده میلیاردی کرده است.

سه شنبه اول خرداد هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با اعلام صحت انتخابات در ۲۱ حوزه انتخابیه گفت: در خصوص حوزه انتخابیه کرمانشاه همچنان در حال بررسی هستیم که پس از پایان بررسی و جمع‌بندی، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

تائید نشدن صحت انتخابات کرمانشاه این گمانه زنی را افزایش داده که به دلیل تخلفات انجام شده، احتمالا این انتخابات باطل شود.

با باطل شدن انتخابات این حوزه، 2 منتخب این حوزه از راه یابی به مجلس دوازدهم باز می مانند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند سال گذشته در استان کرمانشاه شش نفر به عنوان منتخب مردم به بهارستان راه یافتند و رقابت برای کسب ۲ کرسی دیگر در حوزه شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد 

در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رای ماخوذه، «محمد رشیدی» با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رای برای بار دوم به عنوان منتخب مردم شهرستان کرمانشاه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین «عبدالرضا مصری»، «فضل الله رنجبر، «جهانبخش امینی» و «ابراهیم رحیمی زنگنه» برای کسب ۲ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه کرمانشاه برای دور دوم در روز جمعه 21 اردیبهشت با هم به رقابت پرداختند که روز شنبه 22 اردیبهشت اعلام شد از مجموع 156 هزار و ۸۶۱ رأی صحیح، عبدالرضا مصری با 73 هزار و ۸۹۴ رأی منتخب این حوزه انتخابیه شد. فضل‌الله رنجبر با 54 هزار و ۱۲۱ رأی به عنوان منتخب دوم این حوزه انتخابیه به مجلس معرفی شد.
https://borhankhabar.ir/vdcf.tdyiw6d11giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما