دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 2060
جالب است ۰
برهان خبر - فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه عصر امروز خود برخلاف سنت 20 سال گذشته اصولگرایان، در خصوص هیئت رئیسه مجلس به توافق نرسید و تصمیم نهایی را به صحن مجلس واگذار کردند. 
سنت شکنی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم/ انتخاب رئیس و هیئت رئیسه به صحن واگذار شد
به گزارش خبرنگار برهان خبر، فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم عصرامروز دوشنبه هفتم خرداد جلسه داشت تا گزینه های خود را برای اعضای هیئت رئیسه مجلس شامل یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر مشخص کند اما بر اساس شنیده های خبرنگار برهان خبر اعضای این فراکسیون به توافق نرسیدند و قرار بر این شد که صبح فردا سه شنبه که انتخابات هیئت رئیسه در صحن مجلس برگزار می شود، هر منتخبی تمایل داشت برای هر یک از سمت هیئت رئیسه کاندیدا شود و نتیجه آرا در صحن مجلس مشخص شود. 

از مجلس هفتم تا کنون اصولگرایان قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در صحن مجلس، در فراکسیون خود تصمیم نهایی برای ریاست مجلس و دیگر گزینه ها را می گرفتند و همان افراد در صحن مجلس کاندیدا می شدند و رای فراکسیون در صحن مجلس به همان افراد تعلق می گرفت. اما این برای اولین بار از مجلس هفتم است که اصولگرایان برای هیئت رئیسه مجلس در فراکسیون خود به توافق نرسیدند و سنت شکنی کردند. 

مجتبی ذوالنور منتخب قم، منوچهرمتکی و محمدباقر قالیباف سه گزینه جدی برای ریاست مجلس داوزهم هستند. همچنین حمیدرضا حاجی بابائی منتخب همدان، حسینعلی حاجی دلیگانی منتخب شاهین شهر، برخوار و میمه و علی نیکزاد منتخب اردبیل، نیر و نمین و سرعین سه گزینه جدی برای نواب رئیسی مجلس هستند. 

نکته جالب اینجاست که بعد از جلسه فراکسیون موسی غضنفرآبادی نماینده بم و رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در مصاحبه ای اعلام کرد که قالیباف گزینه فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس است. 

پیش از این نیز قرار بود تا از منتخبان مجلس برای ذوالنور و متکی رای استمزاجی گرفته شود تا هر کسی اقبال بیشتری داشت، برای ریاست مجلس در صحنه رقابت باقی بماند اما نتیجه رای استمزاجی مورد پذیرش واقع نشد و این توافق هم بهم خورد. 

مجلس دوازدهم صبح امروز افتتاح شد و فردا سه شنبه انتخابات هیئت رئیسه مجلس در صحن مجلس برگزار می شود.

مجلس دوازدهم دارای 290 منتخب است.
https://borhankhabar.ir/vdcj.me8fuqeyysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما