چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : 2111
جالب است ۰
برهان خبر - وزیر خارجه مجارستان امروز (چهارشنبه) گفت، سیاست تحریمی اتحادیه اروپا شکست خورده و اقتصاد اروپا به دلیل همین تحریم‌ها به شدت ضربه دیده است.
مجارستان: سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا شکست خورده است
به گزارش برهان خبر به نقل از ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان در پی مذاکرات با همتای بلاروسی خود در مینسک گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا شکست خورده است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این یک حقیقت است که بر اثر این تحریم‌ها، اقتصاد اروپا ضربه خورده است. اگر به تصمیم ما بود، خوشحال می‌شدیم که بسته تحریمی دیگری وضع نکنیم.»

وزیر خارجه مجارستان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، بوداپست توافقی را با بلاروس برای ساخت دومین نیروگاه اتمی در مجارستان امضا کرده است.

رآکتور PAK ۲ مجارستان از سال ۲۰۱۴ توسط شرکت روس‌اتم روسیه در دست ساخت است. این شرکت روسی در حال ساخت دو رآکتور با ظرفیت ۱.۲ گیگاوات در PAKS ۲ در مرکز مجارستان است. این پروژه ۱۲.۵ میلیارد یورویی (۱۳.۵۷ میلیارد دلار) با تاخیرهای طولانی مواجه شده است، گرچه انرژی هسته‌ای تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه قرار نگرفته است.

وزیر خارجه مجارستان همچنین پیشنهاد مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا و ناتو را برای اعزام سربازان به اوکراین به منظور آموزش نیروهای در داخل این کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: «من از اظهاراتی که می‌گوید کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو سربازان خود را به اوکراین می‌فرستند، منزجر هستم.»
https://borhankhabar.ir/vdcg.q9xrak9qqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما