شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : 2151
جالب است ۱
لرزش دست همتی و پاسخ کنایه آمیز وی مبنی بر لرزش چشم خبرنگاران تا شوخی با لاریجانی حاشیه های امروز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بود.
از لرزش دست و چشم کاندیداها و خبرنگاران تا شوخی با لاریجانی حاشیه های امروز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری
  به گزارش خبرنگار برهان خبر از وزارت کشور، دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری  حاشیه های جالبی داشت که به شرح زیر است؛

-علی لاریجانی که دیشب با توئیتی از ثبت تام خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، صبح امروز اولین نفری بود که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

- حضور لاریجانی در ستاد انتخابات وزارت کشور موجب شور و حال بین خبرنگاران برای کسب خبر جدید در عرصه انتخابات شد و حتی برخی از عکاسان با صدا زدن «دکتر دکتر» از وی می خواستند تا شناسنامه اش را به سمت آنها بگیرد و آنها عکس هایی را ثبت کنند.

- خبرنگاری هم با لاریجانی شوخی کرد. وی خطاب به لاریجانی گفت: « آقای لاریجانی توییت دیشب شما خبرساز شد؛ با اسنپ آمدید یا تپسِی؟ اما لاریجانی هم کم نیاورد و در حاضر جوابی البته با کنایه گفت: «چیزهای مهمتری در آن توییت بود».

-رئیس سابق مجلس و مشاور دیشب در یک توییت در شبکه اجتماعی اکس مسیر رفتن به وزارت کشور و خیابان پاستور (محل استقرار ریاست جمهوری) را روی نقشه مشخص کرده بود. پست وی در شبکه های اجتماعی با واکنش های گسترده ای همراه شد.

-دومین نفری که در روز دوم به ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام مراجعه کرد، محمود احمدی بیغش نماینده مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته از جمله مجلس یازدهم بود. بیعش البته برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده بود که رد صلاحیت شد. 

 -بیغش بعد از مراحل ثبت نام برای سخنرانی پنج دقیقه ای در جایگاه حاضر شد اما وی برنامه های ریاست جمهوری اش را در 2 دقیقه بیان و سپس خداحافظی کرد .

- تنها برنامه این نماینده سابق مجلس برای ریاست جمهوری عمل به 30 اصل قانون اساسی مربوط به رئیس جمهور و وزرا است. وعده ای که در کمتر از دو دقیقه بیان شد.

-محمد خوش‌چهره نماینده اصولگرای تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران سومین نفری بود که امروز به ستاد انتخابات مراجعه کرد تا برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. در حاشیه ثبت نام، وقتی وی در مقابل دوربین عکاسان حاضر شد و عکاسان از وی درخواست کردند تا شناسنامه اش را بالا بگیرد، گفت:«شناسنامه موجود نیست» .

-خوش چهره وقتی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت بیش از پنچ دقیقه صحبت کرد و در پایان سخنانش با هشدار مسئولین ستاد نیز مواجه شد .

-وقتی احمد وحیدی وزیر کشور بعدازظهر در سالن ثبت نام ستاد انتخابات حضور یافت، در جمع خبرنگاران این شائبه بوجود آمد که وی قصد ثبت نام در انتخابات را دارد اما صرفا از محل ثبت نام بازدید به عمل آورد.

-در حاشیه روز دوم در ستاد انتخابات رقابت سختی میان خبرنگاران برای جایابی لوگوی خبرگزاری‌هایشان بود.

-عبدالناصر همتی نیز امروز به ستاد انتخابات برای ثبت نام مراجعه کرد و زمانی که خبرنگار از وی یک سوال عجیب پرسید که «چرا دستت میلرزه؟»، در جواب گفت: «چشم تو داره میلرزه».

-لاغر شدن همتی نیز از چشم خبرنگاران دور نماند.

- نداشتن شعار انتخاباتی خوش چهره و کاندیدای پوششی نبودن همتی که از سوی این 2 کاندیدا در جمع خبرنگاران مطرح شده، از دیگر این حاشیه ها بود.

-در زمان صحبت همتی در جایگاه و در مقابل خبرنگاران و عکاسان، با صدای خنده یکی از افراد حاضر در جمع، وی برای لحظاتی کلام خود را قطع کرد و مجددا با اصلاح اشتباه لفظی خود که به علت پرت شدن حواسش اتفاق افتاد سخنرانی خود را ادامه داد.

- در 2 روز گذشته کلا 9 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. که هفت نفر از نمایندگان مجلس در ادوار گذشته بودند.

-محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در روز اول انتخابات ۳۳ نفر مراجعه کردند و فقط پنچ نفر ثبت نام قطعی شده اند از جمله؛ «محمدرضا صباغیان»، «مصطفی کواکبیان»، «عباس مقتدایی»، «قدرتعلی حشمتیان» و «سعید جلیلی».  اما امروز نیز ۲۴ نفر مراجعه کردند و فقط چهار نفر به طور قطعی ثبت « علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و ابوناصر همتی».

به گزارش برهان خبرثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و کاندیداها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند. 

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود. 

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از هفت تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. 

در صورتی که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشوند جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.
https://borhankhabar.ir/vdca.mnuk49n665k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما