يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 2205
جالب است ۰
برخی از نمایندگان سابق مجلس که در شهرستان خود برای مجلس دوازدهم رای نیاورده و حتی برخی از آنها رد صلاحیت شدند اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری که بیش از 30 میلیون رای دهنده دارد، کاندیدا شدند.
صف نماینده های شکست خورده، رد صلاحیت و بیکار شده در وزارت کشور با ادعای عجیب ریاست جمهوری
  به گزارش برهان خبر، در طول چهار روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دور چهاردهم 137 نفر به وزارت کشور مراجعه کردند که در مجموع 37 نفر ثبت نام شدند.

از این تعداد ۱۵ نفر از ۱۳۷ داوطلب، خانم و ۱۲۲ نفر آقا بودند که تنها یک خانم تا کنون موفق به ثبت نام شد.

اما بررسی خبرنگار برهان خبر از سوابق 37 کاندیدای ثبت نام شده در این چهار روز، نشان می دهد که 24 نفر سابقه نمایندگی دارند. از این 24 نفر سه نفر در حال حاضر نماینده هستند و 21 نفر هم نماینده های سابق و بعضا بیکار شده هستند.

جالب اینجاست که از این 21 نفر نمایندگان سابق، غیر از علی لاریجانی و علیرضا زاکانی، همه آنها برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده بودند که برخی اصلا صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس تائید نشد و آنهایی که تائید صلاحیت شدند، در شهر خود موفق به اکثریت آرا نشدند حال با این وجود عزم ریاست جمهوری دارند و خودشان را در حد رئیس جمهور ایران می بینند.

بعنوان مثال حسن محمدیاری در شهرستان تالش از یک رقیب اصلاح طلب شکست خورد و آرای وی در این شهرستان که نزدیک به 260 هزار رای دهنده داشته به 41 هزار رای نرسیده، یعنی وی در شهرستان خود که تنها 15 درصد کل آرا حوزه انتخابیه خود را کسب نموده است،اما امروز با حضور در وزارت کشور در انتخاباتی شرکت کرده که در دوره های قبل بیش از 30 میلیون رای دهنده داشته است.  

یا مثلا محمد صادقی به دلیل تندروی و سابقه محکومیت، صلاحیتش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید نشد اما امروز وی هم ثبت نام کرد.

اسامی این نمایندگان به تفکیک روزهای ثبت نام شده بدین شرح است؛

ثبت نام از پنچ نفر در روز اول

در روز اول انتخابات ۳۳ نفر مراجعه کردند و فقط پنچ نفر ثبت نام قطعی شده اند از جمله؛ «محمدرضا صباغیان»، «مصطفی کواکبیان»، «عباس مقتدایی»، «قدرتعلی حشمتیان» و «سعید جلیلی».  
از این پنچ نفر غیر از جلیلی بقیه سابقه نمایندگی دارند.

صباغیان نماینده سابق بافق، ابرکوه، اولین نفری بود که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مصطفی کواکبیان نماینده سابق سمنان و تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عباس مقتدایی نماینده فعلی اصفهان و ورزنه ‌، قدرتعلی حشمتیان نماینده سابق سنقر، در اولین روز آغاز ثبت نام ریاست جمهوری در این انتخابات ثبت نام کردند.

جمعه دومین روز 
روز جمعه نیز ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات شدند و از این میان چهار داوطلب حائز شرایط ثبت‌نام بودند.

علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی.

در دومین روز نیز غیر از همتی، بقیه سابقه نمایندگی دارند.
لاریجانی نماینده سه دوره قم و رئیس سه دوره مجلس، احمدی بیغش نماینده سابق شازند و خوش چهره نماینده سابق تهران.

ثبت نام هشت نفر در شنبه سومین روز 
روز شنبه ۱۲ خرداد ماه، ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که هشت نفر ثبت نام شدند.

سیداحمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، وحید حقانیان، حبیب‌الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، فداحسین مالکی و زهره الهیان، داوطلب نامزدی این انتخابات شدند.

از این هشت نفر غیر از حقانیان بقیه سابقه نمایندگی دارند.
رسولی نژاد نماینده سابق دماوند و فیروزکوه، پزشکیان نماینده فعلی تبریز، دهمرده نماینده سابق سیستان و بلوچستان، زاکانی شهردار تهران و نماینده سابق تهران، میرتاج الدینی نماینده سابق، مالکی نماینده فعلی زاهدان، زهره الهیان نماینده سابق تهران.

یکشنبه چهارمین روز با 20 ثبت نامی
امروز یکشنبه و در چهارمین روز از ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، ۵۷ نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که 20 نفر موفق به انجام ثبت نام شدند.

محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج سفلی شاهوردی، حسین قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی،‌ محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری بنه خلخال و سیدغنی نظری خانقاه، ۲۰ نفری هستند که در روز چهارم موفق به ثبت‌نام شدند.

از این 20 نفر  10 نفر سابقه نمایندگی دارند شامل قاسم زاده، صادقی، محمدیاری، محفوظی، میرزایی، رضوانی، پورابراهیمی، حیدری، جعفری بنه، نظری.
 
https://borhankhabar.ir/vdca.wnuk49num5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما