دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : 2221
جالب است ۱
 وعده ابقای تمام مسئولین دولت شهید رئیسی تا نا آشنا بودن برخی چهره ها برای خبرنگاران از حاشیه های آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
 از وعده ابقای تمام مسئولین دولت تا ناآشنا بودن برخی چهره ها برای خبرنگاران از حاشیه های آخرین روز ثبت نام
 به گزارش خبرنگار برهان خبر از وزارت کشور، پنجمین و آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری  حاشیه های جالبی داشت که به شرح زیر است؛

-امروز دوشنبه و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 150 نفر به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند. از نماینده ادوار و فعلی گرفته تا وزیر، وکیل و رئیس و نائب رئیس مجلس.
- با ثبت نام 43 نفر در امروز، تعداد کل ثبت نام شده ها به 80 نفر رسید.

-احمد اکبری نماینده چند دوره خبرگان با تصویری از رئیس جمهور شهید در جمع خبرنگاران و ستاد انتخابات حضور پیدا کرد و در جمع خبرنگاران گفت:در صورت پیروزی در انتخابات تمام مسئولین دولت شهید رئیسی را ابقا می‌کنم.

-علی آذری نماینده مجلس به ستاد انتخابات مراجعه کرد و به خواسته خبرنگاران، حرکت ورودش را به محل ثبت نام ریاست جمهوری از نو تکرار کرد. وی که برای خبرنگاران چهره آشنا نبود، با درخواست معرفی خود برای اهالی رسانه مواجه شد که بعد از معرفی خود گفت: در حوزه قضایی مجلس فعال بودم. در واکنش به این پاسخ آذری خبرنگاران گفتند مشخص است خیلی فعال بودید که‌کسی شما را نمی‌شناسد.

-محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم که در زمان وزارت خود شماره تلفن اش را برای ارتباط با کشاورزان اعلام عمومی کرده بود، وقتی برای ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد با این سوال مواجه شد که آیا باز هم شماره خود را به مردم میدهید گفت:« من ایرانیم و حتما به مردم شماره میدهم» .

- اردشیر مطهری، سرهنگ بازنشسته فراجا و نماینده مجلس دوره یازدهم از حوزه انتخاباتی گرمسار که غیبت های مکرر وی در مجلس بارها رسانه ای شده بود و ظاهرا پرونده قضائی هم دارد و در انتخابات مجلس دوازدهم رد صلاحیت شده، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید چرا در آخرین روز برای ثبت نام آمدید سکوت اختیار کرد و پاسخی نداد. او زمان ثبت نام، انگشتر دست خود را نشان داد و گفت که «این انگشتر تبرک حضرت آقا است».

-اسحاق جهانگیری معاون اول دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری نیز همراه با پسرش به ستاد انتخابات مراجعه کرد.  وی در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید اصلاح طلبی ؟ گفت: من اصلاح طلبم اما ملی فکر میکنم .

-جهانگیری در پاسخ به سوالات خبرنگار که پرسید چرا روز آخر آمدید؟ تایید می‌شوید؟ تا انتها هستید؟ لبخند زد و پاسخی نداد.

-جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید معاون اول شما کیست؟ بازم هم خنده ای سر داد و پاسخی به سوال خبرنگار نداد.

-محمد رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس نیز در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد و زمانی که خبرنگار از وی پرسید چرا در آخرین روز برای ثبت نام آمدی؟ گفت: میخواستم بیشتر فکر کنم .

-رویانیان در واکنش به خبرنگاری که به گل قهرمانی پرسپولیس در موقعیت آفساید اشاره کرد،گفت : این نظر شما استقلالی هاست و ما به آن احترام می گذاریم.

-محسن کوهکن نماینده ادوار مجلس نیز به ستاد انتخابات مراجعه کرد و از نشان دادن شناسانه به خبرنگاران امتناع کرد. 

-مصطفی پورمحمدی نیز به ستاد انتخابات مراجعه کرد و در ابتدا از نشان دادن شناسنامه امتناع کرد و زمانی که با اصرار خبرنگاران روبرو شد خندید و گفت: نمی دانستم حکم شما خبرنگاران اینقدر قاطع و به کنایه گفت ما قاضی و دادستان بودیم .

-محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به ستاد انتخابات مراجعه کرد و زمانی که خبرنگار از وی پرسید از مجلس استعفا میدی وی پاسخ: هستیم در خدمتتون.

-خبرنگار از قالیباف پرسید مهمترین رقیب شما در انتخابات کیه اما قالیباف به خبرنگار بی اعتنایی کرد.

-قالیباف در سخنرانی که در جمع خبرنگاران داشتند نکاتی را گفت : وظیفه اصلی خود را در مجلس می‌دانستم و با دلسوزان این موضوع را در میان گذاشتم اما با خالی دیدن عرصه حضور پیدا کردم.

-وقتی قالیباف گفت که «من هم مانند همه بدون اشکال نیستم»، خبرنگاران این جمله را به مشکلات و حواشی خانواده قالیباف نسبت دادند.

-عباس آخوندی وزیر راه دولت روحانی نیز در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد و زمانی که خبرنگار از وی پرسید از طرف اصلاح طلب ها آمدی؟ پاسخ داد از طرف تحول خواهان آمده ام.

-داوود منظور معاون رئیس جمهور نیز در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید نماینده دولت سیزدهم هستید؟ پاسخ داد: بله نماینده دولت سیزدهم هستم.

-صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به ستاد انتخابات مراجعه کرد و زمانی که خبرنگار از وی پرسید نماینده دولت سیزدهم هستید؟ گفت: نماینده کسی نیستم و شعارم نیز این است برای کار و رفاه اجتماعی آمدم.

-حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس وقتی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت استرس شدید و لرزش صدای داشت که مورد توجه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت.

-ثبت نام برادران نیکزاد از حاشیه های دیگر امروز بود. اکبر نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و علی نیکزاد نائب رئیس فعلی مجلس 2 برادر هستند که امروز در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شدند.

-سید علی رییس الساداتی، برادر رییس جمهور شهید در ساختمان وزارت کشور حضور پیدا کرد و تصمیم داشت کاندیدای ریاست جمهوری شود اما ظاهرا وی شرایط لازم برای ثبت نام را نداشته است و موفق به ثبت نام برای انتخابات ریاست‌جمهوری نشده است.

به گزارش خبرنگار برهان خبر، بعد از پنچ روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سرانجام 80 نفر موفق به ثبت نام شدند.
در این پنچ روز 287 نفر عزم ریاست جمهوری کردند که 207 نفر حتی نتوانستند وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شوند. 

ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد آغاز شد و تا ساعت 18 امروز ادامه داشت.
شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود. پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند.

از هفت تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود.
https://borhankhabar.ir/vdci.rarct1arzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما