چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد مطلب : 2246
جالب است ۰
 خبرگزاری آنادولو در مورد تلاش احمدی‌نژاد برای کسب کرسی ریاست جمهوری در ایران، نوشت: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق باوجود محرومیت از نامزدی در انتخابات سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در ۲۸ ژوئن (۸تیر) برگزار شود، بخت خود را برای بازگشت به صحنه سیاسی ایران بار دیگر بیازماید.
رئیس جمهمور سابق ایران در سودای بازگشت به صحنه سیاسی  
برهان خبر - احمدی‌نژاد که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ ریاست دولت ایران را در دست داشت، در صورت تایید صلاحیت  به عنوان یک رقیب قدرتمند در انتخابات پیش رو شناخته می‌شود.
وی پس از ثبت نام در انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی نامزدی خود را اعلام کرد و از درخواست گسترده مردم به عنوان موتور محرکه تصمیم خود برای انتخاب مجدد ریاست جمهوری یاد کرد.
احمدی‌نژاد که به سبک زندگی متواضعانه‌اش معروف است، در طول دوره‌اش سیاست‌های حمایتی را برای اقشار کم‌درآمد و فقیر کشور اجرا کرد.
از نظر سیاست خارجی، احمدی‌نژاد در تمام دوران تصدی خود سیاست‌های هجومی را دنبال کرد و به‌ویژه در زمینه‌های هسته‌ای و دفاعی ایران موضع سازش‌ناپذیری علیه کشورهای غربی نشان داد.
احمدی نژاد همچنین از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به بی‌توجهی به حقوق بشر متهم شد.
با وجود اینکه احمدی نژاد در دوران تصدی خود به دلیل محدود کردن آزادی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، پس از ترک قدرت به دلیل حمایت از آزادی‌ها مورد توجه قرار گرفت.
احمدی نژاد در حال حاضر به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کند، نهادی که در قانون اساسی ایران حل و فصل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان را بر عهده دارد.
احمدی نژاد با آگاهی از لزوم کسب موافقت شورای نگهبان برای کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، در سال‌های اخیر از انتقاد مستقیم از دولت خودداری کرده است.
https://borhankhabar.ir/vdcf.jd0iw6d0vgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما