پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : 2780
جالب است ۱
برهان خبر - روسیه و ایران یک تفاهم‌نامه تأمین گاز از روسیه به ایران امضا کرده‌اند. این توافق زمینه را برای واردات گاز روسیه به ایران و سپس صادرات آن به کشورهای همسایه فراهم می‌کند.
امضای تفاهم‌نامه‌ مسکو-تهران برای تأمین گاز ایران
به گزارش برهان خبر به نقل از شینهوا این توافق بین شرکت ملی گاز ایران و گازپروم و با حضور محمد مخبر، رئیس جمهور موقت ایران، و الکسی میلر مدیر عامل گازپروم، رسمیت یافته است.

براساس تفاهم‌نامه، ایران گاز از روسیه خریداری کرده و سپس آن را با قیمت بالاتری به عراق، ترکیه و پاکستان صادر می‌کند.

محمد مخبر بر اهمیت استراتژیک این توافق تأکید کرده و اظهار کرده است که این تفاهم‌نامه برای تأمین گاز به هر دو کشور و منطقه بسیار حیاتی است. وی افزوده که این توافق پیام قوی‌ای به جهان ارسال می‌کند و آغاز یک مسیر همکاری در حوزه همکاری‌های گازی بین ایران و روسیه را نشان می‌دهد. اما تحریم‌های آمریکا مانع از بهره‌برداری کامل ایران از ذخایر گازی خود و دسترسی به فناوری‌های لازم شده‌اند.

شرکت گازپروم روسیه بزرگترین شرکت این کشور در بخش انرژی است در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ هن تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی نفت ایران به ارزش ۴۰ میلیارد دلار امضا کرده بود، اما تاکنون توافقات قطعی در پی نداشته است.

براساس این تفاهم‌نامه، گازپروم قرار بود در توسعه میدان‌های نفت و گاز در ایران کمک کند و در پروژه‌های گاز مایع و ساخت خطوط لوله شرکت کند.
https://borhankhabar.ir/vdci.varct1ayubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما