شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : 2829
جالب است ۱
برهان خبر - نامه‌ای که در آن آلبرت اینشتین، دانشمند هسته‌ای خطاب به رئیس جمهور وقت آمریکه توصیه کرد تا اولین بمب‌های اتمی جهان را توسعه دهد، به حراج گذاشته خواهد شد.
نامه میلیون دلاری انیشتین
نامه‌ای که در آن آلبرت اینشتین، دانشمند هسته‌ای خطاب به رئیس جمهور وقت آمریکه توصیه کرد تا اولین بمب‌های اتمی جهان را توسعه دهد، به حراج گذاشته خواهد شد. 

به گزارش برهان خبر به نقل از رویترز این نامه در سال ۱۹۳۹ به رئیس‌جمهور فرانکلین دی روزولت نوشته شده بود و هشدار می‌دهد که آلمان نازی ممکن است بتواند این اسلحه‌ها را بسازد و پیشنهاد می‌دهد که ایالات متحده برنامه‌ای اتمی خود را آغاز کند. 

سه سال بعد، آمریکا با شروع پروژه منهتن، که اولین بار منجر به استفاده اولین از سلاح‌های اتمی علیه ژاپن در سال ۱۹۴۵ شد، اقدام به توسعه بمب‌های اتمی کرد.

این نامه به عنوان بخشی از حراجی از اشیاء متعلق به پل آلن، موسس مایکروسافت که در سال ۲۰۱۸ در سن ۶۵ سالگی درگذشت، به فروش می‌رسد.

این نامه بین ۴ تا ۶ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. نامه مذکور در واقع توسط لئو سیلارد، فیزیکدان مجاری با کمک دیگر دانشمندان نوشته شده بود، اما آینشتین آن را امضا کرد. زیرا وضعیت او به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های علمی تمام دوران باعث می‌شد که احتمالاً توجه رئیس جمهور را بیشتر جلب کند.

اما گفته شده است که آینشتین به دلیل تبدیل شدن آمریکا به تنها کشور تولیدکننده تسلیحات هسته‌ای در جهان، بعدا از امضای این نامه پشیمان شده‌است.
https://borhankhabar.ir/vdcc.iqia2bq4ola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما