جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : 3401
جالب است ۰
 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی در ادامه پروژه ایران هراسی که در پی سفر نتانیاهو به آمریکا در این کشور تشدید شده است، روز پنج‌شنبه در یک پست شبکه اجتماعی به نابودی ایران، اشاره کرد که یادآور تندترین اظهارات او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود.
ترامپ: باید ایران را از روی زمین محو کنیم
 به گزارش برهان خبر به نقل از المانیتور او در شبکه اجتماعی خود، (Truth Social)، نوشت: "اگر آن‌ها 'ترامپ را ترور کنند'، که همیشه ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد، امیدوارم آمریکا ایران را نابود و این کشور را از روی زمین محو کند. اگر این اتفاق نیفتد، رهبران آمریکایی 'بزدلان' بی‌ریشه خواهند بود!"

ترامپ این اظهارات را همراه با یک ویدیوی کوتاه منتشر کرد که در آن بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا به طرح‌های ادعایی ایران علیه ترامپ اشاره کرده بود.

رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته گزارش دادند که سرویس مخفی آمریکا چند هفته پیش اقدامات امنیتی برای ترامپ را افزایش داده بود. اگرچه فرضیه دخالت ایران در تلاش اخیر برای ترور ترامپ از سوی سرویس های اطلاعاتی آمریکا رد شده است، با این حال مقامات آمریکایی مدعی شدند که از یک طرح ایرانی دیگر برای کشتن او مطلع شدند.

شبکه سی ان ان در گزارشی مبهم مدعی شد که مقامات آمریکایی اطلاعاتی از یک منبع انسانی درباره طرح تهران برای هدف قرار دادن رئیس‌جمهور سابق دریافت کرده‌اند که باعث افزایش حفاظت برای ترامپ شد. سی ان ان مدعی است که این موضوع با تیراندازی انتخاباتی در باتلر، پنسیلوانیا، که در آن توماس ماتیو کروکس، ترامپ را به طور خفیفی زخمی کرد، مرتبط نبود.

پست ترامپ یادآور یک واقعه جنجالی در سال ۲۰۱۹ است، زمانی که او به عنوان رئیس‌جمهور تهدید کرده بود که اگر ایران به "هر چیز آمریکایی" حمله کند، این کشور را نابود خواهد کرد.
https://borhankhabar.ir/vdcj.yetfuqexvsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما