جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
کد مطلب : 3402
جالب است ۰
 عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در نحوه برگزاری آزمون استخدام آموزگاری سال 1403 تخلفاتی صورت گرفته از جمله اینکه برای حاضران در جلسه غیبت لحاظ شده و برخی از نمرات نیز جابجا شده، گفت:  به همین دلیل تقاضای تحقیق و تفحص از این آزمون را داشتم که بزودی روند قانونی آن در مجلس آغاز می شود.
تحقیق و تفحص در نحوه برگزاری آزمون استخدام آموزگاری سال 1403 / غیبت برای حاضران در جلسه تا جابجای نمرات
 حسينعلي حاجي دليگاني نماينده شاهين شهر، برخوار و ميمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اعلام این خبر گفت: داوطلبانی که مراحل آزمون استخدام آموزگاری 1403 را گذرانده و نسبت به قبولی خود اطمینان کامل داشته اند، متاسفانه در زمان اعلام نتایج، از نتیجه اعلامی خود (عدم قبولی) شگفت زده شده اند.

وی افزود: این عده پس از پیگیرهای فراوان متوجه شدند که مشکلات و مسائلی از ابتدای انجام مراحل ثبت نام، آزمون مصاحبه، ارزیابی، گزینش و ... رخ داده است که باعث شده حق عده ای از داوطلبان تضییع شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا ضرورت دارد در زمان تحقیق و تفحص موارد ذیل که برخی از مشکلات و مسائلی است که خارج از چارچوب قانون در زمان برگزاری آزمون رخ داده مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

1-اعمال سلیقه در نمره ارزیابی در حوزه عمومی و تخصصی.

2-دخل و تصرف در نمرات کسب شده توسط افراد خاص.

3-عدم رعایت در اختصاص سهمیه بومی برای داوطلبان. 

4-ثیت غیبت برای گروهی از داوطلبان در کارنامه در صورتیکه حضور داشته اند و این خود دلیل بر ایجاد اشکال در مراحل آزمون است.

5-گرفتن تعهد از داوطلبان مبنی بر اجازه نداشتن جهت اعتراض و ... قبل از انجام مراحل.

6- عدم امکان بارگذاری مدارک در سیستم ارزیاب در صورتیکه توسط داوطلبان بارگذاری شده است.

7-جابجایی نمرات در مرحله گزینش عمومی.

8-تعیین حد نصاب نمره برای هر شهرستان مناسب صورت نگرفته است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: تحقیق و تفحص در نحوه برگزاری آزمون استخدام آموزگاری سال 1403 مورد استقبال جمعی از نمایندگان قرار گرفت که امیدواریم با انجام این تحقیق و تفحص جلوی ضایع شدن حقوق افراد گرفته شود.
https://borhankhabar.ir/vdca.wnek49nyu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما