شنبه ۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : 2659
جالب است ۰
برهان خبر - در یکی دو روز گذشته برخی نشست ها و مناظره های تلویزیونی را با دقت پیگیری کردم، اولین منظره تلویزیونی  کاندیداها همه داشت از غیبت کردن، دروغ گفتن و تهمت زدن و... اما متاسفانه در لابلای صحبت های این 6 عزیز یک خط در خصوص خصوصی سازی و جایگاه ورزش در حوزه اقتصادی حرفی به میان نیامد  گویا این عزیزان با ورزش میانه خوبی ندارند.
بی توجهی 6 کاندیدای ریاست جمهوری به مقوله ورزش/ ورزش اولویت چندم شما است؟
به گزارش برهان خبر، در یکی دو روز گذشته برخی نشست ها و مناظره های تلویزیونی را با دقت پیگیری کردم، اولین منظره تلویزیونی  کاندیداها همه داشت از غیبت کردن، دروغ گفتن و تهمت زدن و........ اما متاسفانه در لابلای صحبت های این 6 عزیز یک خط در خصوص خصوصی سازی و جایگاه ورزش در حوزه اقتصادی حرفی به میان نیامد  گویا این عزیزان با ورزش میانه خوبی ندارند.

ورزش پدیده ای است که هم جسم و هم روح آدمی را تحت تأثیر قرار می‏دهد و می‏تواند در سلامتی جسمی و نشاط روحی انسان نقشی مؤثّر داشته باشد. در بعد جسمی، مهمترین اثر ورزش، پرورش و تقویت اعضا و اندام مختلف بدن است و ناگفته پیدا است آن کس که از نظر جسمانی در آمادگی کامل باشد، برای انجام وظایف و مسؤولیتهای خود در شرایطی بهتر به سر می‏برد. برخوردار بودن از بدنی سالم و قوی، نه تنها مقاومت در برابر بیماریها را افزایش می‏دهد، بلکه اساسا خود، گونه‏ای پیشگیری در ابتلا به بسیاری از بیماریهای جسمانی و روانی است. ورزش، بر روح و روان افراد نیز اثراتی قابل ملاحظه دارد و موجب نشاط و تعادل روحی افراد شده و به آرامش خانواده و جامعه کمک می کند.

اگر معیشت، رفاه اجتماعی، فرهنگ،، آموزش، بهداشت  و امنیت برای آحاد افراد جامعه مهم است که هست، باید از شش نامزد ریاست جمهوری پرسید دیدگاه شما در مقوله مدیریت تخصصی ورزش، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی چیست؟ 
باید از آنها پرسید: ورزش اولویت درجه چندم شما است و اصولا برای اداره ورزش و توجه به سلامت جامعه چه برنامه هایی دارید؟

در یکی دو روز گذشته برخی نشست ها و مناظره های تلویزیونی را با دقت پیگیری کردم.
سوالات مطروحه از سوی کارشناسان عمدتا حول محور اقتصاد ،معیشت،مسکن خانواده هاو دیپلماسی خارجی بود. مانند گذشته کلیاتی در باره فرهنگ گفته شد و پاسخ های نامزدها هم مبهم و در خور انتظار نبود.
خوشبختانه تعدادی از نامزدها تخصص پزشکی دارند و برخی هم در مجلس طرح‌ها و لوایحی در خصوص بهداشت و درمان را  مصوب کرده و با مشکلات و مسائل مبتلابه خانواده ها در باب بیماری و درمان آگاهی کامل دارند.
متاسفانه در کشور به همان اندازه که به کاهش مشکلات خانواده ها در خصوص درمان و تهیه دارو و مسائل بیمارستانی مردم توجه داریم و هزینه می کنیم ،به موضوعات پیشگیری و سلامت جامعه اهتمام نداریم.
امروز فعالیت ورزشی و ضرورت تحرک خانواده ها به ویژه افراد نونهال و نوجوان امری واجب و ضروری است.
بانوان ما از  امکانات اولیه برای فعالیت‌های جسمانی و ورزشی محروم هستند.
فقر حرکتی، تغذیه نامناسب،آپارتمان نشینی و نبود فضا و امکانات اولیه برای ورزش- مشکلاتی برای خانواده ها- ایجاد کرده است.
معلوم نیست نامزدهای ریاست جمهوری برای محرومیت زدایی در ورزش چه برنامه هایی دارند؟
همانطور که شش نفر حاضر در نشست های تلویزیونی ،مشاوران اقتصادی و طراحی و برنامه ریزی کنار خود دارند،لازم است از مشاوران فرهنگی و ورزشی هم بهره ببرند؟
به مردم بگویند برای ایجاد امکانات ورزشی و تسهیل اوقات فراغت نسل جوان در ایام پیش رو چه طرح ها و اقداماتی دارند؟‌ در باب دیپلماسی ورزش و استفاده از عناصر متخصص در وزارت ورزش چگونه رفتار می کنند و دیدگاه آنها در باره ورزش قهرمانی و شرکت در مجامع جهانی چیست؟
مغفول نگه داشتن این مسائل مهم از سوی نامزدها سوال برانگیز است. البته از افراد کارشناس و  متخصص حاضردر نشست ها و از تهیه کننده ها و مجریان تلویزیونی انتظار داریم به وضوح مطالبات مردم به ویژه اقشار  جوان در باب مشکلات و مسائل مختلف ورزش را طرح و پاسخ طرف مقابل را بشنوند.
امروز اغلب اماکن ورزشی از جمله سالن ها ،استخرها و زمین‌های روباز از سوی وزارت ورزش و هیات ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است.
گران بودن ورزش هزینه های مضاعفی به خانواده ها تحمیل کرده است.با شروع تابستان و تعطیلات مدارس و مراکز آموزشگاهی چگونه باید به نسل نوجوان و جوان توجه کرد و به بحث تکراری غنی سازی اوقات فراغت  آنها پرداخت؟
بارها گفته شد،مجلس و دولت محترم باید برای ارزان کردن ورزش گام بردارد.

معافیت اماکن ورزشی از پرداخت مالیات، هزینه آب،برق و‌گاز نخستین‌گام است تا وزارت ورزش، سازمانها و نهادها بتوانند به مردم خدماتی ساده ارائه کنند.
در باب اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی و بین‌المللی می توان عوارض خروج از کشور را برای فدراسیون‌ها لغو کرد و برخی مصوبات را‌به اجرا گذاشت.

سال گذشته مصوبه دولت برای ورود خودروی خارجی به فوتبالیست ها اختصاص یافت که واکنش‌های شدیدی از سوی دیگر ورزشکاران و قهرمانان را به همراه داشت!

اگر فدراسیون‌های ورزشی برای اعزام قهرمانان به مسابقات برون مرزی مشکل دارند و برخی اعزام ها به دلیل نبود منابع مالی لغو و برنامه های جاری مراعی می ماند،بهتر است مصوباتی حمایتی داشته باشیم.مثلا به هر فدراسیون مجوز ورود سه خودرو صادر کنیم تا با تبدیل به احسن آن بتوانند امور سالانه را‌به اجرا بگذارند.
مجموعه ای از این‌ نوع مطالبات و درخواست های مردم در مقوله ورزش و تربیت بدنی را باید شنید و برای آنها طرح و برنامه داشت.
 
https://borhankhabar.ir/vdcd.k0x2yt09na26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما