سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : 2885
مسعود یا سعید کدام یک

جمعه سرنوشت ساز، ورزش!

جالب است ۰
محمد ذوقی يکي ديگر از بخش‌هاي مهم حوزه ورزش است، برخلاف خيلي از کشورها که از قهرمانان‌شان حمايت‌هاي مادي و معنوي زيادي مي‌کنند تا ورزشکارشان در آرامش و بدون اينکه دغدغه معيشت و شغلي داشته باشد، آماده مسابقات شود، اما در ايران يک قهرمان با وجود کسب بالاترين افتخارات ورزشي دنيا، همچنان مشکل مالي دارد و با سختي و مصائب زيادي آماده مسابقات مي‌شود.
جمعه سرنوشت ساز، ورزش!
به گزارش برهان خبر، انتظار مي‌رود دو کاندیدای باقی مانده دور دوم  دکتر مسعود پزشکیان و سعید جلیلی تا در کنار نسخه‌هايي که براي ساير بخش‌ها مي‌پيچند، از ورزش نيز غافل نشوند و به عنوان حوزه‌اي که تأثير زيادي در توسعه کشور دارد، به آن توجه کنند و برنامه‌هايشان را براي سر و سامان دادن به وضعيتي که ورزش گرفتار آن است، اعلام کنند.

ورزش و ورزشی ها این روزها با دغدغه های بسیاری روبرو هستند. همان هایی که تا همین دو تا سه سال پیش مدعی حضور ورزشی ها بر مسند وزارت ورزش بودند، اما وقتی عملکرد باصطلاح ورزشی ها را هم دیدند، متوجه این واقعیت شدند که ورزشی ها هم گلی به سر ورزش نزده و نتوانستند گره کور ورزش کشور را باز کنند! و برای همین هم دیگر برایشان فرقی نمی کند که وزیر ورزش آینده ورزشی باشد یا علاقه مند به ورزش! اما برای آنها مهم است که نگاه رئیس جمهور آینده به ورزش چگونه نگاهی خواهد بود! نکته ای مهم و قابل تامل که می تواند ورزش و آینده آن را بدرستی ترسیم نماید!
چنین بنظر می رسد که نگاه مسعود پزشکیان به مقوله ورزش و ورزشی ها نگاه مثبت تری باشد. نگاهی از جنس حمایت و همراهی و این همان نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. وقتی اعتقاد بر این است که ورزش باعث سرزندگی و شادابی جامعه می شود، قطعا نگاه حمایتی به آن هم کارساز خواهد بود! و کاری انجام خواهد شد که ورزش و ورزشی ها در فضای مطلوب تری به کار برنامه ریزی مشغول شوند و این میسر نمی شود، مگر با انتخاب درست و صحیح. انتخابی از سر اطمینان و اعتماد. انتخابی که ورزش را صرفا بازی نداند و به اثرات آن در جامعه اعتقاد داشته باشد! و همین موضوع مهم است که اهمیت انتخاب فرد اصلح را برای روز جمعه برای ورزشی ها صد چندان می کند. انتخابی که ورزش کشور را از آن چیزی که در حال حاضر هست ارتقا داده  و قانع به اتفاقات دو تا سه سال گذشته در ورزش نباشد!
ورزش در نگاه مسعود پزشکیان  پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و کشور‌هایی که ورزش آن‌ها رو به رشد است یا در اوج هستند، از منظر اقتصادی به همان نسبت در حال رشد یا اوج قرار دارند
 سعید جلیلی همواره به دنبال آن است تا با ایجاد کارگروه‌های مختلف، راهکار‌های توسعه در بخش‌های مختلف از جمله ورزش را به وزارتخانه‌ها ارائه کند.
 
https://borhankhabar.ir/vdce.v8wbjh8vn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما