پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : 3400
مدیر عامل استقلال در گفتگو با برهان خبر:

من بلد نیستم سقف قرارداد را دور بزنم

جالب است ۰
محمد ذوقی - فرشید سمیعی تاکیدکرد: استقلال همچنان بزرگ‌ترین تیم ایرانی در تاریخ جام باشگاه‌های آسیایی است.او پس ازچند ماه سرپرستی با انتخاب اعضای مجمع  به عنوان مدیر عامل استقال انخاب گردید.
من بلد نیستم سقف قرارداد را دور بزنم
مدیر عامل جدید استقلال در گفتگو با برهان خبر در خصوص آخرین وضعیت باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال همچنان بزرگ‌ترین تیم ایرانی در تاریخ جام باشگاه‌های آسیایی است و ان‌شاءالله فصل آینده با یک ترکیب قوی و تقویت خوب به مسابقات قدم می‌گذارد.

 وی در خصوص هفته پایانی لیگ برتر و از دست دادن جام قهرمانی افزود: به من قول داده بودند که هفته پایانی اتفاقی برای داوری بازی‌ها رخ نخواهد داد اما چرا یک بررسی ساده نکردند که داوری که انتخاب می‌کنند، سابقه عضویت در کانال‌های هواداری تیم خاصی را دارد یا نه؟ یا علائمی از هواداری یک تیم در صفحات شخصی آن ها وجود دارد یا نه؟ فصل را با گل آفساید شروع کردند و با گل آفساید هم تمام کردند، عضو ارشد کمیته داوران با هواداران زاویه دارد و با یک فراخوان باعث شد که داوران علیه ما شوند.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: با وجود فضای مجازی و امکانات دیجیتالی فوتبال یک صنعت است و می توان از آن درآمدزایی هم کرد. فوتبال سیاست را تعیین می کند. در حال حاضر تعداد اعضای فیفا از سازمان ملل هم بیشتر است و در مواقعی که سیاسیون نمی توانند کاری بکنند فوتبال جایگزین می شود چون به عبارتی سیاسی است.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به پرونده فساد در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: کشف فساد در هر مقطعی صورت بگیرد مهم نیست چه زمانی رخ داده باشد. اگر فساد حتی برای سه فصل پیش باشد، ارکان قضایی فدراسیون رأی را صادر می‌کنند. بند ب ماده ۷۳ انضباطی به صراحت اشاره کرده است که تیمی تبانی کند و شدت آن زیاد باشد با کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ پایین‌تر مواجه می‌شود.

درخواستی که از مسئولان فدراسیون داشتم این بود روند رسیدگی طولانی شده است و باید مشخص شود. موضوع پرونده فساد محرز است و فساد در تیم مس رفسنجان رخ داده است. آیا می‌توانیم عادی از این همه حرف و حدیث بگذریم؟ مگر عضو کمیته انضباطی (رضا جاودانی) خواب‌نما شده بود که آن همه صحبت کرد یا آن فرد رسانه‌ای خواب‌نما شده بود که صحبت از سکه می‌کند؟ حتما موضوعی وجود دارد.

: می‌گویند با فساد برخورد می‌کنند، ولی باید خروجی داشته باشد. نمی‌شود هشت نفر زندان باشند. بازپرس عزیزی که افراد را بازداشت می‌کند حتماً ادله قوی دارد که حکم به بازداشت می‌دهد و وثیقه را نمی‌پذیرد.

ارکانی از فدراسیون و کمیته داوران در بازداشت به سر می‌بردند و حتماً اتفاقی افتاده است. از دستگاه قضایی تشکر کردم، ولی درخواست رسیدگی سریع دارم چون لیگ برتر قرار است از مرداد آغاز شود. درخواست دیگرمان از فدراسیون این است که تا زمان تعیین تکلیف نشدن پرونده فساد، لیگ شروع نشود. خدا وکیلی با این همه پرونده فساد، می‌توان لیگ برتر را آغاز کرد؟ هر سوتی زده شود، ماجراهایی آغاز خواهد شد.

سمیعی افزود: فوتبال جزو زندگی مردم است اگر از آن خوب استفاده کنیم می تواند لذت بخش باشد. در دنیا از فوتبال لذت می برند اما در ایران به دلیل اینکه کری‌خوانی ها از حد خود می گذرند به زجر کشیدن تبدیل می شود. من خودم با خیلی از دوستان کری‌خوانی های شدید داشتیم اصلا یکی از هیجانات فوتبال کری‌خوانی است که مردم از این طریق انرژی‌شان تخلیه می شود اما در عین حال باید کرامت انسانی در این بحث و جدل ها حفظ شود و در عین رفاقت به طرفداری از تیم خود بپردازیم.

وی بیان کرد: فوتبال عرصه ای است که باید کار گروهی را در آن تمرین کرد. دوست دارم بخش عمده ای از فوتبال را خصوصی کنیم تا بتوانیم آن را وسعت دهیم چون حالا تیم ها محدود هستند.

وی اظهار داشت: فوتبال در عرصه اقتصادی هم درآمدزا است. برای مثال کشت و صادرات زعفران بسیار هزینه بر است در حالی که تربیت یک بازیکن و کمک به فعال شدنش در تیم های خارجی می تواند درآمد زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد. ورزش در معادلات اقتصادی رتبه دهم را به خود اختصاص داده و تاثیرات شگرفی دارد. معنی آن این است که از پتروشیمی و نفت اهمیت بیشتری دارد.

سمیعی  در ادامه اظهار داشت: در مورد استقلال کم لطفی شده و در حال حاضر همه مشکلات باهم باعث این وضعیت شده است اما هواداران باید بدانند که تیمشان صاحب دو ستاره آسیایی است. انقدر استقلال جام های مختلف را برده است که دیگر کسی دلش نمی آید به ما جام بدهد و فعلا مرخصی هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که با متخلف برخورد نشود ما شاهد این مشکلات در فوتبال و ورزش کشورمان خواهیم بود. اگر با افرادی که تخصص ندارند و نام مدیر را یدک می کشند برخورد قاطع صورت می گرفت امروز کسی جرات نمی کرد به راحتی هر پستی را قبول کند. متاسفانه مشکل الان، نبودن تصمیمات عاقلانه در این مجوعه ها است.

وی در مورد سقف قرارداد افزود: من بلد نیستم سقف قرارداد را دور بزنم. نمی‌توانم سقف بودجه را دور بزنم. همه چیز استقلال و پرسپولیس عیان است. اجازه نداریم یک ریال از بودجه دولتی استفاده کنیم اما مشمول تمام قوانین دولتی در زمینه باشگاه‌داری می‌شویم. من باید بابت درآمدزایی خصوصی خودم جوابگو باشم اما باشگاه خصوصی از منابع دولتی استفاده می‌کند اما به هیچ ارگانی جوابگو نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر استقلال در لیگ امسال قهرمان شود سهم شما در این قهرمانی چقدر خواهد بود گفت:
واقعا بنده به این چیزها فکر نمی کنم و فقط دوست دارم استقلال قهرمان شود. البته اگر کسی می خواهد سهمی برای قهرمانی استقلال برای بنده قائل باشد، هواداران واقعی و عزیز استقلال هستند. من هیچ درصدی برای خودم در این زمینه قائل نیستم و الان هوادار استقلال هستم و قلبم برای این تیم می تپد. هواداران عزیز به بنده خیلی لطف دارند و پیام های پر محبت آنها به بنده می رسد. هواداران واقعی استقلال را با تمام وجود دوست دارم و برای آنها احترام خاصی قائلم.

سمیعی در پایان درباره اوضاع و احوال فعلی فوتبال ایران گفت: من فکر می کنم اوضاع فوتبال را همه می بینند. هر اتفاقی را شاهد هستیم. نه حاکمیت مدیریتی وجود دارد و نه انضباط. حتی یک مسابقه بدون حاشیه نیست. تمام لیگ مملو از صحبت های حاشیه ای است. فوتبال در بی انضباطی کامل بسر می برد. چیزی پنهان نیست و مطالبه مردم انضباط بخشی حوزه فوتبال است. بخشی از این فضا را متوجه وزارت ورزش می دانم. آنها با واژه «فیفا هراسی» خودش را کنار کشیده است در حالیکه این جزو حقوق آنهاست.

وی افزود: وزارت ورزش فرق نظارت و دخالت را نمی داند و این باعث شده مجموعه فوتبال در سردرگمی به سر می برد. فوتبال نه در حوزه فرهنگی موفق بوده ، نه اقتصادی و نه فنی که همه اوضاع را می بینند. در کل باید اینگونه نگاه کرد که شفاف سازی هم وجود ندارد. دستگاههای نظارتی اگر نظارت دارند همراه با گزارش نیست. وزارت ورزش نظارتش تعطیل است.

مدیرعامل استقلال همچنین  بیان کرد: وزارت ورزش مثل تمامی فدراسیون ها باید بر فدراسیون فوتبال نظارت کند. مرجع سیاست گذاری وزرات ورزش است. انتظار هم داشته باشد فدراسیون فوتبال با استفاده از کارشناسان آن سیاست ها را تبدیل به برنامه کند. گاهی دخالت هم نیاز است. این فیفا هراسی و فیبا هراسی و .. دکانی است که برخی برای خودشان درست کرده اند. فدراسیون ها فکر می کنند با یک هیات رئیسه همه چیز حل است.

الان عده ای با مافیا بازی کار را جلو می برند. مقام معظم رهبری اشاره ای به آفت ورزش داشتند و فرمودند تشکیل مافیا چه آسیب هایی می زند. اینها مواردی است که وزارت ورزش باید جدی بگیرد و نباید تماشاگر باشند. وزارت ورزش بیش از یک دهه است فقط تماشاگر است.
 
https://borhankhabar.ir/vdci.uapct1a5ubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما