سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : 3685
سلام بر روز خبرنگار

چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند

شکوه و زیبایی شغل خبرنگاری، غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است
جالب است ۰
محمد ذوقی- خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذارنیدن دورهٔ آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این پیشه بر گردن او می‌گذارد، وظیفه بدست‌آوردن، آماده‌کردن، گردآوری و سامان‌دادن اخبار و انتقال آنها را با وسایل ارتباط جمعی(مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری) به مخاطبان بر گردن دارد.
چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند
به گزارش برهان خبر، در 17 مرداد مناسبتی به نام روز خبرنگار در تقویم رسمی ایران به ثبت رسیده که فرصتی گرانبها و ارزشمند است برای پاسداشت مقام بزرگ تمامی افرادی که با عنوان خبرنگار در راه آگاهی بخشی و روشنگری جان خود را فدای جامعه خود کرده اند.
در ایران روز خبرنگار مصادف با ۱۷ مرداد است. دلیل نامگذاری آن، شهادت محمود صارمی، یکی از شهدای عرصه خبر است که در این روز توسط طالبان کشته شده است.
به راستی که خبرنگاران باصداقت هرچه تمام ، تعهد و مسئولیت پذیری را به نحو احسن به جا آوردند، به جرات میتوان گفت خبرنگاران تصویرگر زمان خود و وجدان بیدار دنیا هستند چراکه در عمق جامعه زندگی می کنند و تلاش های بسیار زیادی برای سلامت فکری و فرهنگی جامعه شان انجام داده اند بنابراین خبرنگاران را می توان سمبل دلسوزی، مطالبه گری، تعهد، آگاهی بخشی و وظیفه شناسی دانست.
خبرنگاران نقش عمده و تأثیرگذاری را در بالا رفتن سطح آگاهی مردم در رابطه با شرایط جامعه و جهان دارند. بنابراین نامگذاری ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار می‌تواند یادآور فداکاری و ایثار خبرنگارانی باشد که جهت تحقق رسالت خود و جهاد برای بالا رفتن سطح آگاهی مردم و پاسداشت از حقیقت، جان خود را از دست داده‌اند.
قلم زدنت، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان‌هاست و پر گشودن تا قاف. یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان‌ها باید سیمرغ شویم، تا پر گشودنمان، رسیدن باشد. به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید. قلم بهانه‌ای شد تا ذهن‌مان را از قید کلمات بی شمار، رها کرده و جسورانه در بی‌کران دنیای خبر خلاصه شویم. چون ققنوس می‌سوزی و دوباره توتم به دست، به زندگی بر می‌گردی تا بدانند نامیرایی! 
درود و درود خدا بر تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‌گیرند. درود و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زورمندان، بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه گر جهانی قرار دادند. و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند. 
راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس»، از همین روست که می‌توانیم حق‌گویی و مطالبه‌گری حق، توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم، و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم. 

روز خبرنگار روز تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند. 
پیش از ورود تلویزیون به خانه‌ها، پیش از اختراع دوربین‌های پیشرفته، این خبرنگاران و روزنامه ‌نگاران بودند که امکان آن را فراهم می‌کردند تا مردم کشور از اتفاقات آن با خبر شوند. خبرنگاران و روزنامه نگاران بودند که آنچه بوده‌ایم و آنچه کرده‌ایم را در حافظه تاریخ ثبت کردند با این امید که خستگی‌ناپذیر فعالیت خود را ادامه دهید.
شکوه و زیبایی شغل خبرنگاری، غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. با آرزوی موفقیت در شغل هیجان‌انگیزت. قلمت پاینده و روزت فرخنده باد.
جمع بندی
روز خبرنگار عنوانی است تا برای خبرنگاران اهمیت بیشتری قائل شده و تلاش‌های آن‌ها را در راه کشف حقیقت‌ و اطلاع‌رسانی موثق، تقدیر کنیم. خبرنگارانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. چه خبرنگاران حوزه‌های سیاسی و چه خبرنگارانی که در حوزه‌های فناوری فعالیت دارند.
 
https://borhankhabar.ir/vdcd.j0s2yt09ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما