شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : 4083
جالب است ۰
برهان خبر -دنیای امروز کاملا به سیطره ابزارها و دستاوردهای ارتباطی درآمده و عدم توجه کافی به عرصه اطلاع‌رسانی آن هم از سوی یک دستگاه در حد دولت می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای آن داشته باشد.
بی‌سامانی اطلاع‌رسانی در دفتر پزشکیان/ آقای پزشکیان دود این ناهماهنگی به چشم دولت چهاردهم خواهد رفت
به گزارش برهان خبر، مسعود پزشکیان در مدت سپری شده از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور از 16 تیر ماه توجه شایسته‌ای به بخش اطلاع‌رسانی نداشته و اگر چه بیش از 40 روز بعد مسئول معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر خود را انتخاب و منصوب کرد، اما همچنان امور خبری و اطلاع‌رسانی دفتر وی به شدت بی‌سامان است.

با وجود اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری به آدرس www.president.ir به عنوان پایگاه رسمی خبری ریاست جمهوری شناخته می‌شود، اما در یک و نیم ماه گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم که اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت‌های رئیس جمهور به جای انتشار در این پایگاه رسمی چندین ساعت قبل در سایتی به آدرس www.drpezeshkian.ir یا برخی کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند. این ناهماهنگی البته باعث ایجاد دردسرهایی نیز برای دولت پزشکیان شده است که یک مثال مهم آن انتشار خبر جایگزینی محمد شریعتمداری با محسن حاجی میرزایی در دفتر رئیس جمهور بود که چند ساعتی در شب اعلام فهرست اسامی کابینه پیشنهادی فضای خبری کشور را تحت تاثیر قرار داد.

روز پنجشنبه نیز مجددا خبری مهم روی سایت www.drpezeshkian.ir منتشر شد که بعد از گذشت 2 روز همچنان در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ریاست جمهوری منتشر نشده است. خبر دیدار رئیس قوه قضائیه با رئیس جمهور پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم طبیعتا از ارزش و اهمیت خبری بالایی برخوردار است که علاوه بر ضرورت اطلاع‌رسانی شایسته درباره آن، باید به عنوان یک سند در آرشیو اخبار مربوط به رئیس جمهور نیز باقی بماند، اما به نظر می‌آید هنوز نه پزشکیان،‌ نه دفتر وی و نه مسئول معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی وی اهمیت این مسئله را درنیافته‌اند.
 
به هر روی با توجه به اینکه رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است، هر دیدار، جلسه و سخن وی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نابسامانی در عرصه اطلاع‌رسانی قطعا می‌تواند آسیب‌ها و مشکلات جدی برای دولت تازه کار او ایجاد کند و امید است هر چه زودتر امور این بخش دفتر رئیس جمهور سامان یابد.



 
https://borhankhabar.ir/vdcg.79trak9zwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما