جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : 5371
جالب است ۰
محمد ذوقی-تغییر شتاب زده سرپرست فدراسیون  روستایی و عشایری آن هم در آستانه انتخابات حکایت از اتفاقات پشت پرده ای داشت که از بیان زوایای آن در این نوشتار خوداری می شود هر چند جا به جایی سرپرست، پیش از پایان ماموریت می تواند اسرار مگوی بسیار به همراه داشته باشد.
درنگی در باب تغییرات فدراسیون روستایی و عشایری
به گزارش برهان خبر، درتایید این موضوع باید پرسید مسئولی که شبانه حکم عزل صادر می کند چرا گوش شنوایی در قبال دلایل سرپرست فدراسیون جهت تغییر دبیر مجمع نداشت؟. وقتی دوره ماموریت دبیر مجمع به پایان رسیده باشد این جزو اختیارات سرپرست فدراسیون است که با حکم ادامه کار وی در فدراسیون موافقت یا برای سرپرست جدید حکم صادر کند. بدیهی است اگر مسئولین وزارت ورزش نظر خاصی نداشتند علی الاصول باید با نظر سرپرست فدراسیون مبنی بر عدم موافقت با تمدید قرارداد دبیری که گفته می شود گرایش خاصی به یکی از کاندیداها داشت موافقت می کردند نه اینکه تهدید به بازگرداندن دبیر یا برکناری سرپرست کنند!

علی ایلکا را سال هاست می شناسیم و جامعه ورزش هرگز تلاش های وی در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران را فراموش نمی کند. فردی پاک دست، کاربلد و مقید به حلال و حرام که طی سال ها خدمت در ورزش کارنامه روشنی از خود به جای گذاشته است. وی طی چند ماه حضور در راس فدراسیون روستایی- عشایری نیز منشا خیر بود  اما در نهایت به جای تقدیر از زحمات وی،  حکم به برکناری او داده شد.

سوال از برخی مسئولین ورزش که شتابزده حکم به برکناری صادر کردند این است که "رطب خرده منع رطب کی کند؟!" انتظار از وزیر ورزش این بود که در خصوص دلایل ثبت نام سرپرست فدراسیون در انتخابات( که خلاف قانون نیست اما نظر وزیر پیشین این بود که سرپرستان در انتخابات شرکت نکنند) و چرایی عدم تمدید ماموریت حکم سرپرست دبیری فدراسیون با ایشان گفت و گو می شد.

این امر انجام نشد زیرا برخی اطلاعات نادرست به دنیا مالی داده بودند که سرپرست فدراسیون با معاونت قهرمانی هماهنگ نیست. حال آنکه وی به عنوان نیروی وزارت ورزش به هیچ عنوان خواهان تقابل با مراجع بالا دستی خود نبود و تاکید موکد داشت تابع نظر وزارتخانه است به شرطی که خواسته ها در چهارچوب مقررات باشد. از سوی دیگر برخی شایعات که نگارنده صحت و سقم آن را تایید نمی کند حکایت از برنامه ای دارد که گویا دست هایی صدرکار شده اند تا طی آن، یکی از نامزدها جهت کسب کرسی ریاست مورد حمایت واقع شود.  

مخالفت با تغییر دبیر و جابه جایی عجولانه راس فدراسیون نیز در همین راستا صورت گرفته است. در هر حال امیدواریم آنچه اتفاق خواهد افتاد جهت مصلحت و آرامش فدراسیون روستایی و عشایری باشد. فدراسیونی که اهمیت و جایگاه آن مورد تاکید مسئولین قرار گرفته. استدلال بزرگان مبتنی بر گسترش بازی های بومی و محلی است تا در سایه  آن سنت ها، رسوم و فرهنگ کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند.
https://borhankhabar.ir/vdch.qnmt23nxzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما