جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : 2806
جالب است ۰
برهان خبر - تویوتا  قصد دارد اولین مدل خودروی برقی مجهز به سیستم رانندگی خودکار پیشرفته مشابه سیستم «رانندگی خودکار کامل» تسلا را سال آینده برای بازار چین عرضه کند.
تویوتا اولین خودروی برقی با سیستم خودران پیشرفته را عرضه می‌کند
به گزارش برهان خبر این اقدام تحت یک سرمایه گذاری مشترک تویوتا با یک شرکت چینی صورت می گیرد. این سرمایه‌گذاری مشترک با گروه خودروسازی دولتی گوانگ‌ژو با هدف بازگرداندن سهم بازار خودروساز ژاپنی در چین از طریق رقابت با رقبای چینی در زمینه فناوری‌های هیبریدی، باتری و خودروهای هوشمند انجام می‌شود.

تویوتا اعلام کرد که سال آینده اولین مدل خودروی شاسی‌بلند Bozhi 3X را به عنوان اولین خودروی مجهز به این سیستم که کمک‌راننده پیشرفته برای پارک و مسیریابی در بزرگراه‌ها و ترافیک‌های شهری را ممکن می‌کند، عرضه خواهد کرد.

تویوتا تاکید کرده است که این اقدام رهبری آن‌ها را در ارائه فناوری رانندگی خودکار در بین تمام برندهای خارجی در چین تضمین می‌کند. تویوتا این سیستم را با همکاری مومِنتا گلوبال، یک شرکت نوپا که نرم‌افزار رانندگی خودکار را برای خودروسازانی از جمله مرسدس بنز توسعه می‌دهد، راه اندازی می کند.

تویوتا همچنین اعلام کرد که در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ یک باتری لیتیوم فسفات آهن را عرضه خواهد کرد که می‌تواند هزینه تولید خودروهای برقی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
https://borhankhabar.ir/vdch.vnit23n6-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما