چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : 3075
جالب است ۰
برهان خبر - دستکاری در نمرات داوطلبین آزمون جذب معلمین/تحقیق و تفحص از سازمان سنجش کلید می خورد 
دستکاری در نمرات داوطلبین آزمون جذب معلمین/تحقیق و تفحص از سازمان سنجش کلید می خورد 
به گزارش برهان خبر، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولین سازمان سنجش از دستکاری در نمرات داوطلبین آزمون جذب معلمین خبر داد و گفت: اگر مسئولین این سازمان نسبت به احقاق حق داوطلبین این آزمون اقدام نکنند، تحقیق و تفحص از سازمان سنجش کلید می خورد. 
  
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برهان خبر با اشاره به پشت صحنه دستکاری نمرات آزمون جذب معلمین و با بیان اینکه اینجانب به یقین رسیدم که در آزمون مربوط به جذب فرهنگیان و معلمین نمرات داوطلبین بخصوص در مصاحبه های شفاهی توسط مسئولین این سازمان دستکاری می شود، افزود: در این زمینه مراجعات زیادی به اینجانب شده و من پیگیریهایی داشتم که متوجه تضییع حقوق داوطلبین این آزمون شدم. 
 
وی افزود: بعنوان مثال داوطلبی که از 200 نمره، 194 نمره کسب کرد اما در کارنامه وی که منتشر شده، 150 نمره درج کردند و 50 نمره را کم کردند و همین باعث شده این فرد جذب نشود. 
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: یا اینکه داوطلب دیگری که معدل اش 19:85 بود، در آزمون جذب نشد. 
 
حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه موضوع را با آقای پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور در میان گذاشته، افزود: اینجانب هم بصورت پیامکی و هم تلفنی موضوع را به اطلاع ایشان رساندم اما جواب وی برای داوطلبینی که حق شان ضایع شد، قانع کننده نبود. 
 
وی تاکید کرد: به نظر می رسد که در پشت صحنه آزمون و درج نمرات بخصوص آزمون و مصاحبه شفاهی، اتفاقاتی می افتد که شاید خود رئیس سازمان سنجش بی اطلاع باشند. 
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطلیلی مجلس تا روز شنبه 30 تیر، افزود: تا اولین روز کاری مجلس در روز یکشنبه 31 تیر اگر سازمان سنجش اطلاعات دقیقی از این موضوع و اتفاقاتی که افتاده، ارائه نکند طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را کلید می زنیم تا مشخص کنیم چه اتفاقاتی در آنجا می افتد. 
 
حاجی دلیگانی تصریح کرد: باید مشخص شود که چرا خیلی از افرادی که در آزمون شرکت می کنند معمولا ناراضی هستند و بیان می کنند که حق شان تضییع می شود. 
 
وی افزود: ما مراجعه کننده زیادی داریم که نسبت به تضییع حق شان از سوی سازمان سنجش اعتراض دارند و باید به حقوق و اعتراض آنها رسیدگی شود.
https://borhankhabar.ir/vdcg.u9wrak9znpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما